13 Nisan 2019 Cumartesi

Okudum: Kutsal Resim (Osman Aysu)



Adı: Kutsal Resim
Yazar: Osman Aysu
Sayfa: 310
Fiyat: 13,5 tl

Kitabın dışından ve arka kapak yazısından etkilenerek aldım. Hatta bir ara tükenmişti, beklemiştim gelmesini. O yüzden beklentim yükseldi. Ama o kadar da etkilenmedim okuyup bitince. Sürükleyici bir anlatımı var ama hikaye pek dolu değil. Birkaç karakterin etrafında dönüyor olaylar ve sürekli aynı mekanlara gidip gelmeler var. Seven elbette olmuştur ama ben pek övemeyeceğim.

Çook uzun yıllar önce Bizanslı bir marangozun yolu şanssızlık eseri Arabistan civarına düşer. Orada bir evin himayesine girer ve tamirat işleriyle uğraşır. Yetenekli olduğu için Kabe'yi de onarır bir ara. Emeklerinin karşılığında evdeki ceylan derilerini ister marangoz. İçindeki resim yapma arzusuyla bu derilere 3 kişinin portresini yapar. Son yaptığı portre önemlidir çünkü o günümüze kalacak.

Günümüzde ise bu son portrenin sahibi zengin bir Araptır ve resmin değeri büyük olduğu için onu satmaya çalışır. Tabii uyanık geçindiğinden resmin kendisini değil tıpatıp bir kopyasını satmak derdindedir. O yüzden yolu bir atölyeye düşer. Orada eski resimlerden anlayan bir uzman bulup resmin aynısını yaptırmak ister ama işler onun umduğu gibi gitmez. Ressamımız Yalçın, bu adama güvenmez ve teklifini geri çevirir. Ama adam sağlam pabuç değildir ve isteğini zorla yaptırmaktan çekinmeyecektir.

Diğer taraftan, bahsi geçen resmin alıcısı da boş durmuyor. Alacağı resmin orijinal olup olmadığını birine kontrol ettirmek istiyor ve yine yolu ressam Yalçın'ın atölyesine düşüyor. Alıcının çok cingöz bir de sekreteri var. Onun da rolü büyük olacak bu hikayede..

*Kitabı okurken cilt kapağını yıpranmasın diye çıkarmıştım. Kim görse ajanda zannetti kitabı :)
Bunun dışında sayfalar epey kalın. Yani okurken çabucak bitiyor kitap.

**Bu yazarın ilk defa bir kitabını okuyorum. Başlangıç için belki iyisine denk gelememiş olabilirim ama diğerlerine de şans vermeyi düşünüyorum. Bakalım..

2 yorum:

  1. Kitabı beğenmesenizde çok güzel anlatmışsınız. Okuma isteği uyandı bende :)

    YanıtlaSil