14 Ağustos 2019 Çarşamba

Okudum: Saklı Ay (S. J. Rozan)



Adı: Saklı Ay
Orj. Adı: Shanghai Moon
Yazar: S. J. Rozan
Sayfa: 528
Fiyat: 15 tl

Arkasını okuyunca çok merak ettirmiyor ama kitabı çok beğendim.  Maceralı ve biraz da tarihsel bir anlatımı var. 1930-1940 lı yılların Almanya, Çin vatandaşlarından birkaçını konu alıyor.

Kitap biraz karışık başlıyor. Sanırım baş karakterdeki dedektifler yazarın diğer kitaplarında da var ve o yüzden kendi aralarında bir diyalog oluşmuş. Ama çok da önemli değil. Olayı anlamamıza engel olmuyor yani.

Şangay'da bir yerde gömülü mücevherler bulunuyor ve geçmişte yaşamış bir kadına ait olduğu ortaya çıkıyor. Kadın Almanya'dan kaçan-kaçmak zorunda kalan bir Yahudi, Rosalie. Kardeşiyle kaçarken annesinin mücevherlerini yanında götürür ve annesine hep mektup yazar. Bu mektuplar o döneme ait arşivlerde yayınlandığı için dedektifler mektupları okuyor ve biz de okumuş oluyoruz. Rosalie'nin sürükleyici hikayesine kapılıyoruz diyeyim. Ama mektuplar uzun değil ve günümüzde de bu mücevherlerin peşine düşülüyor. Mücevherlerden birisi önemli. Namı büyük Şangay Ayı. Koleksiyonerlerin peşinde koştuğu efsaneye dönüşmüş bir broş kendisi ve hiç fotoğrafı yok. Değeri de milyonlar ediyor.

Dedektiflerin amacı bu mücevheri ele geçirmek değil. Onlara gelen bir avukat sayesinde haberleri oluyor ve koşuşturmaca başlıyor. Ayrıntıya girmek istemiyorum ama aralardaki tarihi bölümler pek çok okura sıkıcı gelmiş gördüğüm kadarıyla, bense hiç sıkılmadım. Tamam Çinli isimler karışık biraz ama kimin kim olduğunu kafada kodladıktan sonra gerisi anlaşılır oluyor bana göre. Ya da ben o dönemin Çin tarihini pek bilmediğim için ilgimi çekmiş de olabilir.

Yazarın dilini ve anlatım tarzını sevdim. Diğer kitaplarını (varsa) bulursam okuyacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder