6 Mart 2016 Pazar

Okudum: Seçilmiş 1-2 (Gökhan Biçer)



Adı: Seçilmiş
Yazar: Gökhan Biçer
Fiyat: 7-8 tl civarı

Kitabı bir günde bitirdim ve bayıldım. Maceralı kitapları seven herkesin okumasını da tavsiye ederim.

Floransa'da sıradan şekilde yaşayan bir çocuğun kaderi değişiyor. Koruyucular denen bir grup ortaya çıkıyor ve onun seçilmiş kişi olduğunu söylüyorlar. Yaratıcı tarafından seçilmiş, sadece onun okuyabildiği bir kitap var ve onun elinde güçlenen kılıç.. Tabi çocuk her şeyden habersiz. Önce ailesi yok ediliyor, kötü gruplar tarafından. Sonra hapse giriyor ama koruyucular buna hep yardım ediyorlar. Ve bir görevi var..

Anlatım o kadar akıcı ki elimden bırakamadım. Türk bir yazarın elinden çıkmış gerçekten harika bir hikaye. Keşke daha kalın bir kitap olsaymış. Çok beğendim.




Adı: Seçilmiş 2 Kayıp Zümrüdün Yolculuğu
Yazar: Gökhan Biçer
Fiyat: 10.5 tl

Devam kitabı. 2 ay sonra okuyabildim bunu. İlkine ne kadar hayran kaldıysam bunu da o kadar sevmedim. Zorlama olmuş biraz. Anlatım gene akıcı, hızlı gidiyor ama o istediğim tadı alamadım nedense.

Vitale 1960 lı yıllara gönderilir. Koruyucuların merkezini bulur hemen, hatta o kızı da bulur orada. Bir süre zamana, mekana alışamaz. Bocalar. Bir de eline kırmızı yakut geçer. Onunla bir şeyleri keşfeder. Sonra o zamana ait Kafatası Avcıları grubunu bulur. Yöntem değiştirip tiyatro gösterisiyle insanları etkileyen bir grup haline gelmiştir. Hatta insanları dumanla zehirleyip, kendilerini dünyayı kurtaran ekipmiş gibi gösterirler. Tabi bu sırada Vitale arada zamanda geri gider. Ailesiyle görüşür. Yakut madenini bulması gerektiği bir bölüm var ama orayı pek anlamadım. Bu yüzden Mısır'a ufak bir yolculuk yapar. Sonra olaylar gelişir.

Ayrıntıya fazla girmeyeyim, kitap kendi içinde güzel ama ilkine pek yaklaşamıyor. 1400 lü yılların havasını özledim hep. Keşke olaylar hep o zamanda gelişseymiş. Bir de sonu fazla apar topar oldu. Kıza kavuşsaydı, evlenseydi bari, iyi olurdu..

2 yorum: