29 Ocak 2019 Salı

Okudum: Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki (Kim Seong-yeon)



Adı: Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki 1. kitap
Orj. Adı: My Girlfriend is a Gumiho
Yazar: Kim Seong-yeon
Sayfa: 358

Sevgili Kaktüsün Kaleminden blogunun sahibine teşekkür ediyorum kitap için öncelikle :)

Kore kültürüne uzağım aslında, şimdiye kadar Kore dizilerini hiç izlemedim ve bu tarz kitaplar okumamıştım. Ama Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki'yi de pek çok yerde gördüm. Hatta 'ne ilginç bir kitap ismi' de dedim. Konusunu da bilmezdim, meğer dizisi varmış. Eğlenceli olduğunu söylediler ama izler miyim bilmiyorum.

Kitap sanırım dizisinin özeti şeklinde yazılmış. Tam anlamıyla roman gibi gelmedi bana. Daha çok diyaloglardan oluşuyor diyebilirim.  Ama kendi içinde güzel bir sürükleyiciliği var. Baştan hiçbir şey anlamasam da ilerledikçe sardı ve çok hızlı okudum. Biraz da merak ederek okudum, ne olacak diye ama 2. kitabı da varmış. O yüzden hikaye şimdilik yarım kaldı benim için. Hatta öyle bir yerde bitti ki arka sayfaya geçip devam ediyordum, hop bitmiş :)

Konusu da kısaca şöyle: Efsaneye göre dokuz kuyruklu bir tilki varmış ve bu tilki insana dönüşüp, insan gibi yaşamak istiyormuş. Eski zamanlarda çok kez insan olmayı denemiş ama ona katlanamayanlarca kötü ün yayılmış ve zavallım bir resme hapsedilmiş. Yaklaşık 500 yıl sonra resmin önünden geçen bir genci ikna edip, kendine kuyruk çizdirip resimden kaçıyor ve o gencin hayatını kurtarıp onun peşinden gidiyor. Genç ona başta alışamasa da sonradan çok alışacak ve sevmeye başlayacak. Ama yaptıkları anlaşmada ikisinin de bilmediği bir son var. Ölüm. Ölüm onları bulur mu, bulursa da ne zaman bulur bilemeyiz..
Bu arada tilkimiz kız bu hikayede, baya da sevimli bir kız.

Tarzım olmasa da sevdim ben bu hikayeyi galiba :)

4 yorum: