21 Kasım 2020 Cumartesi

Okudum: Krallığı Öldürmek (Alexandra Christo)

 



Adı: Krallığı Öldürmek
Orj. Adı: To Kill A Kingdom
Yazar: Alexandra Christo
Sayfa: 461
Fiyat: 16 tl

Kitabın kapağından çok etkilendim. Yoksa sirenler pek ilgimi çekmiyor. Denizkızının vahşisi işte. Ahtapot bacaklarının konuyla ilgisi yok aslında ama sanırım sirenlerin dokunaçlarına bir gönderme olarak konmuşlar.

Kitabı sevmedim, elimde yaklaşık 2 hafta süründü. Kendimi kaptırıp okuduğum birkaç sayfa dışında yavan, olayları şimşek hızında gelişen, bizi kendi dünyasına alamayan fantastik bir eser. Biri aklından geçmişini geçirirken o anda bir şeyler oluyor ve hop kendimizi bambaşka yerlerde buluyoruz. Böyle okurken uyuklarız da son 1-2 sayfayı hiç hatırlamayız ya, ona benzer bir duyguyla okudum tüm kitabı. Konu güzel ama aktarımı sıkıntılı geldi bana. Tam anlatamıyorum, okuyun da demeyeceğim, zira ergen tavırları içeren zamane dizisi gibi bir kitap bu.. 

Lira, prensleri öldüren bir siren. Kalplerini söküp alıyor. Her sene bir tane. Annesi kraliçe, Lira onun yerine geçecek ama biraz isteksiz. Çünkü Lira zalim değil. Buna zorlanan bir katil. Elian, Midas krallığının prensi. O da kral olacak ama istemiyor. Kendini denize vurmuş bir korsan, sirenleri bulup öldürme derdinde. İkisi de aynı yaşlarda, 20 bile yoklar ama sanki 100 yıl yaşamış gibi bir özgüven, bir yılmışlık, bir tavır..

Lira ve Elian'ın yolları kesişecek ve ortak bir amacın peşine düşecekler. Tabi sirenin insana dönüşme mevzusu var, buralar biraz ilgi çekici işte. Varış noktaları bir dağ ve yolculukları tuhaf maceralar içeriyor. Biraz sürükleyici ama fazlasıyla bıktırıcı. Sabrı olan okusun, ne diyeyim..

4 yorum:

  1. Yaa kapağı beni de etkiledi ama sen sevmediysen bakmayayım 😄 martı yayınlarına ön yargım var zaten. Çok sevdiğim kitaplar da olsa. mesela Kitap Hırsızını sevmiştim. Ama kaybettim o kitabı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Martı’ya belli olmuyor, arada güzel kitaplar çıkabiliyor 🥰 ama bunu okuma, sırada bir sürü kitabımız var 🥳

      Sil
  2. Ergen tavırlar içeren zamane dizisi...haha süper bir değerlendirme olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak öyle ya, içim bayıldı valla 😅

      Sil