15 Ocak 2022 Cumartesi

Okudum: Sihirli Fırın (Kathryn Littlewood)



Adı: Sihirli Fırın
Yazarı: Kathryn Littlewood
Orj. Adı: The Bliss Bakery (#1)
Sayfa: 350
Fiyat: 21 tl

Trendyol'dan almıştım. Çocuk kitabı evet, arada böyle okumayı seviyorum. Gayet akıcı, çok karakteri olmayan, hafif sihirli hoş bir kitap.

Küçük bir kasabada pastane işleten bir aile var. Bliss ailesi. Dışardan normal görünüyorlar, anne-baba ve 4 çocuk. Aslında normal yiyecekler satıyorlar ama aile yadigarı bir tarif kitapları var, o sihirli işte. Bliss Tarif Kitabı. Çocuklar bu kitaptan habersiz, aslında onlar fırıncılık işlerinden pek hoşlanmıyorlar. Sadece büyük kız Rose seviyor pişirme işini. 

Bir gün başka bir kasabada bir hastalık yayılıyor ve Bliss anne-baba oraya götürülüyor. Hastalığı iyileştiren turtalar yapmak için :) Giderken 4 çocuğu fırına bırakıyorlar. Sihirli kitabı Rose'a emanet ediyorlar. Açması yasak. Normal tarifler uygulanacak deyip bir de yardımcı bırakıp gidiyorlar.

Anne-baba gidince esrarengiz bir Lily Teyze çıkıp geliyor. Ben sizin büyük-büyük-büyük dedenizden akrabayım deyip fırında kalmaya başlıyor. Çok yardım ediyor pasta işlerinde. Ama Lily Teyzede bir tuhaflık var. Hep gülüyor, hep çok iyimser. Ne zaman anneleri telefonda arasa, çocuklar Lily'den bahsedemiyorlar. Dilleri tutuluyor. Neyse Lily Teyze eşliğinde 1 hafta kalıyor çocuklar. Bu sırada sihirli tarif kitabından birkaç tarif deniyorlar. Kasaba halkına sihirli kekleri yediriyorlar ve ortalık epey karışıyor. Karmaşayı durdurmak için başka sihirli tarifler de deniyorlar ve daha da karışık bir hal alıyor işler. Son çare sihirli kitabı Lily Teyzeye gösteriyorlar. O, durumu kurtarıyor ama Lily Teyzenin amacı kitabı alıp gitmek..

Okurken sıkıldığım yerler oldu. Lily karakterinin kötü amacı olduğu çok belli ama çocuklar bunu göremiyorlar daha doğrusu akıllarına gelmiyor. Çünkü çocuklar masum. Yetişkin okumasıyla çocuk okuması çok farklı oluyor.

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

2 yorum:

  1. Konusu pek ilgimi çekmedi ama çocuk kitapları okumayı ben de seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de tam olarak neresi çekti bilmiyorum :)

      Sil