10 Eylül 2022 Cumartesi

Okudum: Prensesin Kemikleri (Alessia Gazzola)

 


Adı: Prensesin Kemikleri
Yazar: Alessia Gazzola
Sayfa: 365
Fiyat: 25 tl

Bu kitabı nerede nasıl keşfettim bilmiyorum. Aslında güzel bir cinayet romanı ama anlatımı sıkıntılı. Bölümler pat diye bitiyor. Ana karakter sitkomda oynar gibi. Sakar, biraz şaşkın, saçma adamlara aşık oluyor, işinde iyi ama karakteri zayıf. Bir de yazarın bundan önceki kitabını okumamıştım, karakterler bağlantılıymış. Bazı yerleri tam anlamadım ama olay her iki kitapta da farklı. Olaya odaklandım artık. Sadece cinayet değil ayrıca arkeoloji ve tarihi mekanlardan da bahsediliyor. İçinde seyahatler de var. Yani sevdirecek yanları var kitabın.

Alice adli tıpta çalışıyor. Bir gün bir iş arkadaşı ortadan kayboluyor. Kızın adı Ambra. Ölüp ölmediği bile bilinmiyor. Dolayısıyla kızın tanıdıkları vs. bir soruşturma başlatılıyor. Bu sıralarda bir spor tesisi inşaatı için yapılan kazıda bir kızın kemiklerine ulaşılıyor. Kız öleli çok olmuş ama kemiklerin yanında prenses tacı var (toka gibi) Ona bir süre prenses diyorlar. Bu kızı araştırırken Ambra ile eski arkadaş oldukları ortaya çıkıyor ve soruşturmalar arasında bağlantılar kuruluyor.

Alice, kemikleri bulunan kızın eski soruşturma dosyalarındaki mektupları ve e-postaları okumaya başlıyor. Meğerse kız, arkeoloji okuyormuş. Asistanlığa yükselişi sırasında bir kazı ekibine katılmış ve İsrail'e gitmiş. Orada biriyle tanışmış, sevgili olmuş ve ayrılmış. Soruşturmaya bu kazı ekibi de dahil ediliyor. Başlarda katilin kim olduğu hiç belli olmuyor. Herkes şüpheli ve herkes aslında doğruları olduğu gibi anlatmıyor. Okur olarak benim kafam çok karışmadı. Anlatımdaki sıkıntıları saymazsak olay örgüsü güzeldi aslında. Ama bu yazı bir daha okur muyum? Çok ucuza bulursam belki :)

** Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

4 yorum:

  1. okunmasa da olabilir yanii :)

    YanıtlaSil
  2. İyi kitapları okumak gibisi yok...
    Arada da böyle beğenilmeyen romanlar olabiliyor tabii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her zaman harika eserlere denk gelemiyoruz :)

      Sil