24 Ocak 2023 Salı

Okudum: Boşluğun İçinden (S. K. Vaughn)



Adı: Boşluğun İçinden
Orj. Adı: Across The Void
Yazar: S. K. Vaughn
Sayfa: 495
Fiyat: 26,5 tl

Kitabı nereden aldığımı hatırlamıyorum ama kitapyurdu olmadığına eminim çünkü orada salon yayınlarının hiçbir kitabını bulamıyorum, ilginç. Trendyoldan almış olabilirim.

Marslıyı okumasam da izledim. Beğenmiştim filmini. Uzayda survivor kurgularını sevmeye başladım son zamanlarda. Bu kitap da aslında biraz Marslıya benziyor. Ama şans verilmeli çünkü kurgusu güzel. Sürükleyici. Okurken sıkmıyor. Uzayda malzeme kısıtlı tabii, bu konuya ilgisi olmayanlara hiç önermiyorum. 

May, bir astronot. Aslında bir astronot aynı zamanda hem pilot, hem mühendis, hem yazılımcı, hem üstün zekalı hem de bir sürü şey demek. O ortamda her şeyden anlamak lazım. May ve ekibi her şeyden anlıyor ama May gözlerini bir uzay aracında açtığında neler olduğunu hatırlamıyor. Araçta sadece kendisi var, yoğun bakım ünitesinden çıkmış, yakın geçmişi bulanık, mürettebatı yok ve gemisi düzgün çalışmıyor. Gemideki yapay zeka da bir çeşit hafıza kaybı yaşıyor. May'den farklı değil o da ama ona çok yardımcı olacak. Yapay zekanın rolü kötü değil bu sefer.

May hem gemisini kurtarmaya çalışıyor, hem dünyaya ulaşmaya çalışıyor hem de neler olduğunu hatırlamaya çalışıyor. Böyle olunca aslında temposu yüksek bir kurgu. Ara ara aniden olaylar çıkacak, korkutan gelişmeler olacak ve May gerçekten paçayı kurtarmak zorunda kalacak. Arka kapak yazısından da anlayacağımız üzere May'in dünyaya dönmesini istemeyen kişiler var. Onlar epey zorluk çıkaracaklar. Ama May'in direnişi mükemmel.

Birkaç ipucu vereceğim. Bu kurguda bir karantina söz konusu ama olay zombiye bağlanmıyor, rahatlayabiliriz :) Uzaylı istilası da yok, o konuda biraz içim buruk. Farklı bir türle karşılaşsak belki biraz daha keyif alabilirdim. Neyse. Güzel bir okuma oldu benim için.

** Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

4 yorum:

  1. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensfiyatlari.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog işini tamamen bıraktım. güzel günler diliyorum.

      Sil
  2. Hiç tarzım değil ama merak ettim. Alacağım :)

    YanıtlaSil