9 Ekim 2015 Cuma

Excel'de Yazıcı Sorunu

Sorun şu:
Word'de yazıcıları seçebiliyorum, hepsini görüyorum hatta. Ama listede ilk satır boş oluyor ve çıktı almada sıkıntı yok.

Excel'de ise daha belgeyi açar açmaz yazıcı uyarısı geliyor. Yazıcı yok, başka birini seç, gibisinden bir uyarı. Her defasında böyle. Oradan birini seçip basıyoruz ama ağdaki diğer yazıcıları göstermiyor.
Yukarıdaki hızlı yazdır sekmesinde bir yazıcı seçili ama ona basınca yine hata veriyor.

Başlat -> Yazıcılar ve Aygıtlar sayfasında ise tüm yazıcılar var ama hiçbiri varsayılan değil. Birini varsayılan yapmaya çalışınca hata veriyor, olmuyor.

Kendi denediklerim: Yazıcıların kurulumunu kaldırıp tekrar yaptım. Yazıcıyı söküp bir daha taktım. İşe yaramadı.

İnternetten bulduğum Win + R -> cmd -> net stop spooler
ve Win + R -> cmd -> net start spooler
komutları da işe yaramadı.

Sonra Bilgisayarbilisim.net sitesinde bulduğum bir öneriyi denedim. Bu sorunu yaşayanlar bu şekilde çözmüşler.


Fotoğraf oradan alıntı. Aynısını gene de yazayım.

Win+R yoluyla "çalıştır" penceresi açılır. Yada Başlat menüsüne girip arama bölümüne, "çalıştır" yazılır. Açılan pencerede "regedit" yazılır. (tırnaklar olmadan) Kayıt Defteri gelince de şu yol takip edilir.

- HKEY_CURRENT_USER
- Software
- Microsoft
- Windows NT
- CurrentVersion
- Windows

Hep iç içe klasörlere tıklayarak en son windows klasörüne gelinecek. Ama içiyle bir işimiz yok. Direk Windows yazan klasöre sağ tık -> izinler ' tıklanır.


Yukarıda kullanıcı isimleri var. Benim sorun yaşadığım bilgisayarda hiç yoktu. Boş olunca Ekle butonuna basıyoruz. 


Ad yazılacak yere tırnaksız  olarak "Administrator" yazıp ekliyoruz. Aynı şekilde "System" yazıp yine ekliyoruz. Sonra En üst bölümden ikisine ayrı ayrı tıklatıp aşağıdaki kutucuklardan "Tam Denetim" yetkisi veriyoruz. Tamam deyip çıkıyoruz.

Bilgisayarı da kapatıp açıyoruz ki değişiklikler kayıt olsun, yerini bulsun.

Ben anlattığım şekilde denedim. Bilgisayar açıldığında önce Aygıt ve Yazıcılar bölümüne baktım. Yazıcılardan biri hemen varsayılan seçilmişti. Sonra Excel i açtım, artık yazıcı uyarısı vermiyordu. İstediğim yazıcıyı da seçip yazdırdım, çalıştı.

*Kayıt Defterinde en ufak bir düzenleme bile yapmaya korkardım, ama başka çare olmayınca denedim. İşe yaradığı için mutlu oldum. Aynı sorunu yaşayanlara ışık tutar umarım.