7 Kasım 2015 Cumartesi

Eski Anakartın Ses Driverı Sorunu

2010 öncesinden kalma eski kasaları canlandıralım dedik. Bir kısmı içindeki Windows XP ile güzel çalışıyordu, ikisine format attım XP kurdum. Ama driver sorunu çıktı ortaya. Elimde o kasalara ait CD filan yok. 

CPU-Z programıyla anakart modeline baktım, Foxconn muş. Ona uygun driverları bulup indirdim. 
Ağ ve intel grafik sürücüleri çalıştı. Ama ses kartı için bulduğum driverlar işe yaramadı.

Son çaremi denedim. Sağlam kasalardan Aygıt Yöneticisine girdim. Ordan ses driverını buldum. Realtek ismindeydi. Sonra ona Sağ tıkladım. Özelliklere girdim. 





Çıkan pencereden Sürücü Sekmesine geçtim, oradan Sürücü Ayrıntılarına tıkladım.



Çıkan listede sürücüye ait dosyaların nerelerde konumlandığı yazıyor. Aşağıdaki resimdeki gibi. Tabi XP de bu dosyalar daha az ve C -> Windows -> system32 içinde bulunuyor genelde. (Ben fotoyu Win8 de çektim örnek olsun diye.)


Buradaki dosya yollarına bakarak C ye girip ses sürücü dosyalarını tek tek buldum. Bir klasöre kopyalayıp flash belleğe attım. Dosya yollarının da bir resmini çektim, bakayım diye.

Sonra sıkıntılı kasaya gidip tüm ses dosyalarını doğru yerlere yapıştırdım. İşim bitince bilgisayarı kapatıp açtım. Görev çubuğuna tanıdık hoparlör simgesi gelmişti. Ses ayarı da yapılıyordu. 

Kısacası ses sürücüsü için yapılan SETUP ın görevini ben yerine getirdim. Dosyaları didik didik bulup doğru yerlere yerleştirdim. Biraz uğraştırsa da çaresiz durumlarda denenebilir bir çözüm bence.