16 Aralık 2015 Çarşamba

Asus P5KPL Anakartta Güvenli Mod Giriş Sorunu

Kasa çok yeni değil. İçinde Asus P5KPL modelli bir anakart var. Güncellemelerden dolayı bir şekilde sonsuz döngüye girmişve sürekli açılıp kapanıyordu.

Win7 kuruluydu ve Deepfreeze vardı C sürücüsünde. Deepfreeze' i açıp güncellemeleri yüklemeye çalışmışlar ama ne olduysa açılış ekranında güncelleme %30 da kalıyor ve makine tek restart yapıyor. Ben gelene kadar kaç kere açıldı kapandı bilmiyorum ama düzelecek gibi değildi.

Güvenli modda açıp, sıkıntılı güncellemeyi silip bir daha çalıştıracaktım ama güvenli moda bildiğimiz yoldan giremedim. Yani açılışta F8' e basınca güvenli mod yazıları gelmiyor, direk boot menüsü geliyor. Harddisk seçtiriyor. Sanırım hızlı format atmak için kurulmuş bir düzen. Birkaç kez denedim olmadı. F8 işe yaramadı.

Del, Bios ayarlarına gidiyor. F12, F2 filan işe yaramıyor. Denerken F5'le işletim sistemi seçme ekranına ulaştım. Hani çoklu işletim sistemi olursa diye konulan ekran. Bizde sadece win7 var zaten sadece onu gösteriyordu. O ekrandayken F8'e bir daha bastım. Bu sefer oldu. Güvenli Mod seçeneği geldi girdim.

İşletim sistemi bozulmamış, sıkıntı yoktu. Format atmayı düşünüyordum ama gerekli olmadığını gördüm. DeepFreeze kapalıydı yeniden açtım. Birkaç yeniden başlatmadan güncellemeyi kurdu %100' ü gördüm. Açıldı makine. Normal çalışmaya başladı. 

Tabi yüklenmesi gereken 140 tane önemli ve 110 tane isteğe bağlı güncellemeyle başbaşa kaldım :)

2 yorum: