6 Şubat 2016 Cumartesi

Okudum: Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk (İskender Pala)



Adı: Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk
Yazar: İskender Pala
Fiyat: 15 tl

Bir kitabın yapılışıyla başlıyor. Sonra o sayfalar Fuzuli'nin elinde Leyla ve Mecnun'un hikayesine dönüşüyor. Bu arada Babil hazineleri ve bilimsel araştırmalarıyla ilgilenen gizli bir örgüt var. Her yedi yılda toplanan bir örgüt. Bir hançerde gizli tüm sır.
Sırrın son taşıyıcısı, ölmeden önce Fuzuli'ye anlatıyor herşeyi. O da sırrı kitabındaki aşkın satırlarına gizliyor. Sonra kitap yüzyıllarca elden ele geziyor.
Anlatım kitabın dilinden, yani o önemli kitap canlı insan gibi herşeyi görüp hissettiğini anlatıyor. Kimlerin elinden geçtiğini, kimlerin onu okuduğunu.. Fazla el değiştiriyor ve sonunda sır çözülüyor.

Polisiye değil, gerilim ya da macera da değil. Daha çok tarihi. Aslında hepsinin karışımı bir tarzı var. Çok sıkıcı gelmedi bana ama sonuna üzüldüm. Farklı hayal etmiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder