28 Şubat 2016 Pazar

Okudum: Kelebek (Henri Charriere)



Orj. Adı: Papillon
Yazar: Henri Charriere
Adı: Kelebek

Ödünç alıp okumuştum. Güzel kitapmış, maceralı, heyecanlı.. Kapağı bile imalı, parmaklıklar ardında bir kelebek.

Fransız bir adamın (lakabı kelebek), işlemediği suçtan dolayı kürek cezasına çarptırılıp sürülmesiyle başlıyor. Henri hep kaçmayı planlıyor. İyi de plan yapıyor. Arkadaşları çoğu zaman yardımcı oluyor ona. Sayamadığım kadar çok kaçıyor ve bir yerlerde hep yakalanıyor. Zaman zaman yakın arkadaşları ölüyor, kendisi de yaralanıyor, hasta oluyor ama bir yolunu bulup hep kaçıyor.

Sanırım 13 yıl sonra son kaçtığı yerde özgürlüğe kavuşuyor. Hikayesini okumak zevkliydi. Yakalandığı zamanlarda gerçekten üzülmüştüm onun adına. Ve keşke kızılderililerin arasındaki hayatını bırakmasaymış. Bence orası ona çok uygundu..

Anlatış tarzı güzel, akıcı. Benim elimde 2 hafta gezindi ama işlerim olmasaydı belki daha çabuk bitirirdim.

*Devamı da varmış. Adı Banko. Yazarın özgürlüğe kavuştuktan sonraki hayatını anlatıyormuş. Denk gelirse onu da okumayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder