12 Temmuz 2016 Salı

Okudum: Tanrı'nın Formülü (Jose Rodrigues Dos Santos)



Adı: Tanrı'nın Formülü
Orj. Adı: A Formula De Deus
Yazar: Jose Rodrıgues Dos Santos

Ödünç alıp okumuştum. Anlatım sürükleyici, akıcı ama içindeki aşırı bilimsel konuşmalar fazla sıkıcı. O yüzden 4 günde bitirdim. Sadece maceradan oluşsaydı 2 günde biterdi bu kitap.

Konusu, Einstein ölmeden önce bir araştırmasının notlarını yazar. Şifreleyerek de gizler. Yıllar sonra bir şekilde ortaya çıkar bu notlar. Ama içeriği anlaşılmaz. İran'ın bilim merkezinde incelemeye alınır. Atom bombası geliştirmek için kullanmak isterler bu notları ama çözemezler. Bir tarihçiden yardım isterler şifreyi çözsün diye. O tarihçinin de başına gelmeyen kalmaz. Kaçırılır, hapse atılır, yolu taa Tibetlere düşer. Oraları çok maceralı işte. Ama arada profesörlerle yapılan çok uzun ve sıkıcı bilimsel konuşmalar var ki, beni benden aldı. Ama genel olarak tatmin edici bir kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder