13 Aralık 2016 Salı

Okudum: Su (Buket Uzuner)



Adı: Su - Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları
Yazar: Buket Uzuner

Ödünç alıp okudum. Ama devamı da varmış, bulduğumda onları da okumak isterim. Kitap çok akıcı bir dille yazılmış, çok maceralı, karakterlerin hepsi çok doğal, sevdiriyorlar kendilerini. Hatta kediler bile çok şirin :) Tavsiye ederim.

Defne Kaman gazetecidir. Aslında uyumsuz değildir. Onu anlayamayanların ona taktığı isimdir, uyumsuz. Anneannesi tarafından Şamanlığın gelenekleri öğretilerek büyütülmüştür. Basiret gözü açık bir kişidir. Tabiatla iç içe biridir.
Gazetede sert dille yazıla yazar, doğa ve toplumsal konularda. Son yazdığı yazı yüzünden başı derde girer ve vapurdan inemeden ortadan kaybolur. Kayıp ihbarı sırasında sahneye Komiser Ümit Kaman girer. Onunda hayatla ayrı bir derdi vardır. Sevdiğine kavuşamamıştır. Soyadları aynı olsa da Defne ile akrabalığı yoktur. Ama içinden bir şeyler onu hep Defne'yi bulmaya yöneltir.
Bir tarafta da Sahaf Semahat var. Onun hikayesi daha gizemli, kitapta pek bahsedilmese de onun da kendi sıkıntıları var. Defne'yi bulmak için o da çok çabalar.
Defne kaybolduktan sonra Kadıköy iskelesi yakınlarında denizden çıkıp Komiser Ümit'e görünür. Ona şifreli kağıtlar verip ortadan kaybolur. Bu birkaç kez yaşanacaktır. Şifreleri çözmesine de sahaf Semahat yardımcı olacaktır.
Defne'nin kendisi gibi Kaman olan anneannesi Umay Nine'den bahsetmedim. Ama ona hayran kaldım diyebilirim. Okuyun, ben çok sevdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder