16 Şubat 2017 Perşembe

Okudum: Bir (Ethem Kocabaş)



Adı: Bir
Yazarı: Ethem Kocabaş
Fiyat: 10-11 tl

Kitabı yanılmıyorsam Markafoni'nin kitap butiğinden almıştım. 254 sayfa.

Bilimsel araştırmalarda bulunan bir profesör var adı Musa. Türk mü değil mi bilemedim ama olay Türkiye'de geçmiyor. Musa bir gün trafik kazası geçirir ve beyni farklı çalışmaya başlar. Bazı olayları önceden görür, geleceği görme gibi. Ama her şeyi değil. Bazen bu olayların gerçekleşmesine engel olur, bazılarına engel olamaz. Bu karmaşayı çözmek için bilim camiasından arkadaşlarıyla görüşür.

Başta sırrını herkese açamaz ama işin içinden çıkamayınca birilerine anlatmak zorunda kalır. Aslında kendi durumunu tam olarak çözemez. Şizofren olduğunu düşünür, o siyah paltolu ve şapkalı adamı gördüğü için. ama davranışları ve düşünce şekli şizofrenik değildir. Arada başına kötü olaylar gelir, hastaneye yatar, gözünün önünde kazalar olur. Sonra arada konfreranslara gider, üniversitedeki işine gidip gelir. Ama kendiyle ilgili bu karmaşayı kitabın sonuna kadar düşünür.

Kitap sıkıcı değil, işin içinde maceralı bir taraf bile var. Ama karakterlerin birbirleriyle yaptıkları bilimsel konuşmaları bana biraz fazla ve uzun geldi. Konu olarak pek yatkın olmadığım bir alan, belki o yüzden sıkılmış olabilirim yer yer..

2 yorum:

  1. Merhaba bu kitabı bulamıyorum bana göndermeniz mümkün mü? Okuduktan sonra size geri gönderirim mahiristanbullu@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitabı o sene birine vermiştim. Ulaşmam mümkün değil, üzgünüm.

      Sil