9 Ocak 2018 Salı

Okudum: Şifacı (Marina Fiorato)



Adı: Şifacı
Yazarı: Marina Fiorato
Orj. Adı: Venetian Contract
Sayfa: 445
Fiyat: 13 tl

Yazarın dilini ve tarzını seviyorum. Şifacı'yı da çok beğenerek okudum, neredeyse 3 günde bitirdim. Çok sürükleyici ve güzel bir roman olmuş. Kurgu olarak yer yer Simonetta'nın Bademleri kitabını hatırlattı bana ama buradaki hikaye tabii ki bambaşka..

Kitabın ana karakteri Feyra, yarı Türk yarı Venedikli. Nur Banu'nun saray dışındaki kızı. Feyra, annesi ölürken öğreniyor pek çok gerçeği ve de Venedik'in başına gelecekleri. Bu yüzden yola çıkıyor gizlice. Bindiği gemi ise kaptan olan babasına ait. Ama bir ölüm taşıyorlar Venedik'e. Veba.
Venedik için kurulan planı Feyra en başından bilmiyor tabii, zamanla çözüyor. O yüzden veba ve yangında pek duyuramıyor sesini. Bu sıralarda Venedik'te kendisini arayanlardan kaçmakla meşgul. Annesi onu eski bir tanıdığına gönderiyor. Ama Feyra orada çok duramıyor, veba hastalarının bir nevi karantinada tutulduğu adadaki hastaneye gidiyor. Asıl işi doktorluk Feyra'nın, oradaki insanlara yardımcı olurken yüzünü hiç göremediği asıl doktora da aşık oluyor.
Tam ona kavuşacakken doktorun kötü kaderli annesi çıkıp geliyor. Uzun süre de gitmiyor. Giderken de doktorun tüm parasını yürütüyor. Sonrasında işler epey karışacak ve tüm şehir vebadan kurtulurken, Doktor Annibal vebaya yakalanacak..

Heyecanlı bir maceraydı. Kitapta bolca Osmanlıdan bahsediliyor. Yer yer olumsuz tabirler geçse de açıkça bir kötülemeye rastlamadım. Güzel bir çizgide yazılmış diyebilirim.

*Kapak tasarımını çok beğendim. Sonlara doğru anlaşılıyor neden o renk ve o elbisenin kullanıldığı.

1 yorum:

  1. Okuduğumda beğendiğimi hatırlıyorum ama maalesef olumsuz yönleri de vardı. Sevgiler :)

    YanıtlaSil