4 Mayıs 2020 Pazartesi

Okudum: Piyon, Vezir, Şah (Aimée Carter)



Adı: Piyon
Orj. Adı: Pawn (The Blackcoat Rebellion 1)
Yazar: Aimée Carter
Sayfa: 379
Fiyat: 18 tl

Popüler bir seri. Konusu ilgimi çekince okuyayım dedim. Oldukça sürükleyici bir anlatımı var, konusu da yeterince heyecanlı. Çok fazla karakter yok o yüzden takip etmesi zor olmuyor. Sadece birkaç yerde diyaloglar hızla akarken kimin hangi cümleyi kurduğu belirtilmemiş. Oralarda biraz kafam karışsa da çok da üzerinde durmadım. Olayı kaba hatlarla anlıyoruz zaten.

Toplumun sınıflandırıldığı ve bir çeşit eleme sınavının olduğu bir distopya. Klişe gelebilir ama işleyiş de önemli. Uzak bir gelecekte nüfus çok artmış, haliyle yiyecek sıkıntısı yaşanmış ve yönetim sıkılaşmış. Öyle ki 1'den fazla çocuğu olursa bir ailenin, ceza ödüyor, ödeyemezse çocuğu elinden alıyorlar. Gençler 17 yaşına girince rütbe sınavına giriyor ve aldığı puana göre sınıflandırılıyorlar. Puan ne kadar yüksekse o kadar rahat bir hayat yaşıyorlar. En yüksekleri VII. Ama yönetici ailesinin çocukları dışında kimse VII olamıyor. Sınavla verilen bir rütbe değil bu. Gerisi azalarak gidiyor. IV ten aşağısı sürünüyor kısaca.

Ana karakterimiz Kitty adında bir extra. (Fazla çocuk) Bir çeşit yuvada büyümüş ve çok sevdiği bir arkadaşı var. Kitty sınavdan III alıyor ve yıkılıyor. Uzak bir şehirde kanalizasyonda çalışmak istemediği için farklı bir yola başvuruyor ve orada karşısına tuhaf  bir teklif çıkıyor. Teklif çok cezbedici ama tehlikelerinden bahsetmiyorlar. Kitty kabul ediyor ve hayatı tam anlamıyla değişiyor.

Kitty önünde açılan yolda düşe kalka ilerleyecek ve ölümle bir çok kez yüz yüze gelecek. Burada atlattığı maceraları anlatmayayım, büyüsü kaçmasın. Devam kitapları olduğu için Kitty'nin ölmediğini söyleyebilirim sadece :)

*Kitabın adı neden piyon? Piyon satrancın en değersiz taşı, yani ilk önce harcananı diyelim. Kitty de aldığı III le ve kendisine verilen görevlerle aslında piyona benziyor. Ama piyonun bir ayrıcalığı var. Karşı tarafa ulaşırsa vezir oluyor. Kitty'nin gelişimi devam edecek demek ki ..

*Serinin orijinalinin Karaceket İsyanı olması tuhaf gelmişti. Okudukça karşımıza isyankar bir topluluk çıkacak. Adları da Karaceketliler. Hımm..

*Kapaktaki labirent şekli ne? Kitty'ye hediye edilecek bir kolye. Pek çok işlevi olan sevimli bir obje.




Adı: Vezir
Orj. Adı: Captive (The Blackcoat Rebellion 2)
Yazar: Aimée Carter
Sayfa: 380
Fiyat: 18 tl

İlk kitaba göre çok daha sürükleyiciydi. 2 günde bitirdim. Aslında harfler büyük olduğu için de çabuk bitmiş olabilir :)

Kitty ve gerçek Lila ortaya çıkıyor ama sanırım halk henüz bilmiyor bu gerçeği. Kitty'nin bir hatasından sonra acımasız Daxton onu Başka-yer'e gönderiyor. Kitty'nin hep merak ettiği ama aslında tahmin ettiği gibi olmadığı bir yer Başkayer. Orada da çırpınmaya devam edecek ve isyan adına zorlu girişimlerde bulunacak. Bu sırada dostla düşman epey karışacak.

Kitapta sinir olduğum bir şey var; ana karakter 'Kitty' nin davranışları. Tamam 17 yaşında ama öylesine ergen tavırlar sergiliyor ki, ilk kitapta daha olgundu bence. Beni dinleyin, ben de konuşcam gibi saçma diyaloglar bir ara neredeyse soğutuyordu beni. Herkesle kavga halinde ve sanki dünyanın tüm yükü kendi omzundaymış gibi. Aslında ona sadece yüzü ve biraz da asi ruhu için katlanıyorlar ama Kitty ne istediğini kendi de tam olarak bilmiyor bence. Bir kitapta yaşı ne olursa olsun ana karakterin sağlam olmasını bekliyorum ben. Nedense..

Bunlara rağmen heyecanlı ve güzeldi.

*Başkayeri yanlış okumuşum başlarda, başka-yer miş. Ben farklı bir isim sanmıştım. Sanırım otherland gibi bir şey :)




Adı: Şah
Orj. Adı: Queen (The Blackcoat Rebellion 3)
Yazar: Aimée Carter
Sayfa: 369
Fiyat: 18 tl

Serinin son kitabı, ayrıca en heyecanlısı. Sonuna dair birkaç tahmin yürütmüştüm bazıları tuttu, bazıları tutmadı ama hep diyorum işleyiş önemli. Bu kitapta da işleyiş güzeldi, beğendim. Baş karakter o kadar da ergen gibi viyaklamadı bu sefer :)

Başından beri Kitty ve Benji arasındaki bağlılıkta bir tuhaflık seziyordum. Genelde çok sevenler çabuk ayrılır ya, nedense ayrılacaklarmış gibi geldi hep. Öyle de oldu ama çok hüzünlü bir ayrılık olmadı ya da beklediğim için o kadar etkilenmedim bilmiyorum ama çok da aşk gibi değildi onların ki. Neyse kitap bundan ibaret değil.

Rütbe sistemini yıkmaya çalışıyorlar ve acımasız Daxton her defasından kurtuluyor, sıyrılıyor. 9 canlı kedi misali, bir öl be adam :D

2 günde bitirdim, çok sürükleyiciydi. Daha ayrıntı vermeyeceğim. Ara vermeden okunacak güzel bir seri bence.

*Büyük ayraçları sevmiyorum ama bu kitapların içinden çıkanlar çok tatlı değil mi? Greyson'ın dahiyane hediyeleri gibi..


4 yorum:

  1. Bir ara çok görüyordum bu seriyi. Bayağı merak ediyordum sonra ne olduysa unutmuşum :D Yorumlar için teşekkürler. Tekrardan ilgimi uyandırdın *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelirseniz okuyun derim. Heyecanlı ve güzel :)

      Sil
  2. Serinin ilk iki kitabını almıştım. Son kitap için indirimlere göz atıyorum ama bir türlü indirime girmedi. ☺️ Kitap sitelerinin çakallığı, indirime girince serinin kitaplarını alıyoruz ama serinin tüm kitapları indirime girmiyor. Tamamlamak için mecbur kalıp eksik kitabı yüksek fiyattan almak zorunda kalıyoruz. İnat ettim almadım son kitabı 😂 Bu gidişle okursam son kitabı PDF olarak okuyacağım sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serileri ayrı ayrı alınca evet fiyat dengesizliği oluyor. Olmazsa ikinci el al, illa satan vardır :)

      Sil