10 Mayıs 2020 Pazar

Okudum: Turgut Reis (Feridun Fazıl Tülbentçi)



Adı: Turgut Reis
Yazar: Feridun Fazıl Tülbentçi
Sayfa: 232
Fiyat: 14 tl

Babama almıştım, tarihi kitapları seviyor diye. O okuduktan sonra bir de ben okuyayım dedim. Barbaros Hayreddin ile ilgili birkaç kitap okusam da Turgut Reis'in sadece adını duymuştum. Bu vesileyle onu da tanımış oldum.

Tam olarak roman gibi değil ama ders kitabı gibi de değil. Olaylar belli bir sıralamayı izliyor elbette. 1500 lü yıllarda Barbarosların zamanında yaşıyormuş Turgut Reis. Tabi yaş olarak onlardan küçük. Ama genç yaşta denizlere açıldığı için namını herkes biliyormuş. Bir gün Barbaros Hayreddin (Hızır Reis), Cerbe Adası'nda yakın çevresiyle akşam yemeği yerken limana bir gemi yanaşır ve içinden Türk leventleri iner. Hızır Reis'in sofrasına buyur edilirler ve o kişilerden biri de Turgut Reis'tir. Aslında uzaktan duymuşlardır namını ama tanışmak o güne nasip olmuştur. Turgut Reis de nicedir Barbaroslara katılmak istermiş zaten. Burada başlıyor kitabımız.

Sonrasında Hızır Reis'le birlikte çok zaferlere nail olacaklar. Akdeniz'de düşmanlara göz açtırmayacaklar. Vadesi dolan göçecek bu diyardan. Turgut Reis bildiği yoldan devam edecek deniz yaşantısına ama içinden geçenler de var tabii. Dönemin padişahı Sultan Süleyman'ın huzuruna da çıkacak ama Turgut Reis'in hakkını yiyen, padişah olmayacak.

Ömrünün son anına kadar fetih peşinde koşacak Turgut Reis. Keşke hakkını verselerdi. Barbaros Hayreddin kadar maharetliymiş. Hepsinin mekanı cennet olsun..

2 yorum:

  1. isimlerini hep duydum ama hiç okumadım 😊 severim böyle Eski Tarihi kitapları emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada iyi geliyor böyle kitaplar da :) Teşekkürler.

      Sil