24 Temmuz 2020 Cuma

Okudum: Kimyager (Stephanie Meyer)




Adı: Kimyager
Orj. Adı: The Chemist
Yazar: Stephanie Meyer
Sayfa: 590
Fiyat: 19.75 tl

2 mevsim önce alınmış kitaplara anca sıra geliyor.

Yazar tanıdık, Alacakaranlık serisini yazmış, filmleri beni baydığı için kitaplarını okumak istememiştim. Bu kitabı da tek, güzel bir maceradır belki diyerek aldım. Sayfası bol ya, heyecanı da boldur diye umdum ama pek öyle olmadı. Okunmayacak kadar kötü değil tabi,  yine de bu hikayeye göre biraz fazla uzatmış. 400 sayfada bitebilirdi her şey. Zira içsel konuşma ve fikir yürütmeler çok geldi bana.

Ana karakterimiz ajan değil, daha tehlikeli biri. Sorgulayıcı, işkenceyle ağızdan bilgi alan bir hanımefendi. Çalıştığı yerde ondan herkes çekiniyor ve ona Kimyager diyorlar. Sebebi de kullandığı yöntemler. Hatun kimyasal bileşenlerle çalışıyor, zehirler, acı vericiler, uyuşturucular vs. Yöntemi güzel aslında. Ama iş hayatı onu fena yalnızlaştırmış ve çalışırken artık ne duyduysa (kendi de hemen farkına varamıyor), iş yeri onu öldürmek istiyor. O da bunu erken fark edip kaçıyor.  Sağlam tedbirler alarak kaçak yaşıyor birkaç sene. Öyle ki gaz maskesiyle uyuyor, kaldığı odaya zehirli gaz salıyor, onu öldürmeye gelenleri böyle avlıyor. Sempatik değil mi?

Kimse sonsuza kadar kaçamaz evet. Ama Kimyagerimiz öyle yakalanmıyor. Aksine yolu bambaşka biriyle kesişiyor. Kendi paçasını kurtarayım derken başına bir sürü şey gelecek. Okurken çok sıkılmadım aslında, sadece fazla uzun. Konu bu uzunluğa göre yavan kalıyor. Yoksa sıradan polisiyelere göre baya iyi yerler vardı, şaşırtıcı ayrıtılar vs.

* Yazım hataları, kimin söylediği belli olmayan cümleler, isimleri yanlış yazmalar.. Çok var bunlardan, cık cık.
* Adı Kimyager diye içinin de fen deneyleriyle dolu olduğu anlaşılmasın. Bilimsel şeyler çok ayrıntılı değil.

2 yorum:

  1. büyük yayın evlerinde yazım hataları olunca çok kızıyorum ben

    YanıtlaSil