2 Temmuz 2022 Cumartesi

Okudum: Paramparça (Brian Freeman)

 



Adı: Paramparça
Orj. Adı: Spilled Blood
Yazar: Brian Freeman
Sayfa: 512

Kitabı alalı rahat 5 yıl olmuştur. Nereden ve kaça aldığımı hatırlamıyorum. Sıradan polisiye kitabı aslında. Kötü değil de benim elimde 2 ay süründü. Okurken akıcı, bırakınca bir daha okuyasım gelmedi. Katil kim diye merak ettikçe birkaç bölüm okuyup attım bir köşeye. Öyle böyle bitti.

Kan davalı 2 kasaba var. Barron ve St. Croix. Birisinde bir fabrika gibi tesis var. Bu tesis araştırmaları sırasında doğaya zarar vermiş, öbür kasabanın gençlerinde kanser vakaları artmaya başlamış. Dava sürecinde uzmanlardan yardım alınmış ama kansere sebep bulunamamış. Tesis çalışmaya devam ediyor ve 2 kasabanın gençleri birbirine düşman olmuş bu yüzden.

Tesisin sahibinin kızı bir gün ıssız bir bölgede ölü bulunur. Tanıklara göre yanında 2 kız daha varmış ve birinin de silahı varmış. Olay aslında meçhul ama tanıklar olduğu için Olivia adındaki kızı yakalıyorlar. Oliva'nın babası avukatmış, Chris. Bu kitabın ana karakteri o. Her şeyi Chris'in ağzından öğreneceğiz. Adam kızını temize çıkarmak için ipuçlarını kovalıyor. Olayın arka yüzünü araştırmaya başlıyor. Aslında bir nevi dedektiflik yapıyor. Bir yandan karısıyla arasını düzeltmeye çalışıyor. Birkaç yıl önce boşanmışlar ama Chris onları hala seviyor.

Chris bu 2 küçük kasabada sürekli hareket halinde ve birileriyle görüşmeler içerisinde. Diğer yanda kasabada Aquarius adında gizemli biri ortaya çıkıyor. Ölen kız vakasının üstüne sağ sola tehdit mektupları bırakıyor. Onun gizemi epey çözülemiyor. Sonra hiç tahmin etmediğimiz bir adam çıkıyor Aquarius. 

Diğer yanda Kirk ve Lenny kardeşler var. Kirk pisliğin teki. Her türlü kötülük var, kardeşini de kullanıyor, o da biraz ezik bir tip. Bir ara Kirk'ten şüpheleniyorlar kızı öldürdü mü diye. Onların sonu fena olacak.

Kitapta 15 yaş civarı gençler olduğu için onların yaşantısını da görüyoruz. Gençlerde büyük yozlaşma var. Aslında her yerde bu böyle de, insan garipsiyor. Neyse katili Chris keşfediyor. Yine hiç aklımıza gelmeyecek bir kişi..

*Orijinal adı 'dökülen kan' diye geçse de ben olsam dilimize 'kan davası' diye çevirirdim ya da 'kasabaların savaşı' falan :)

** Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

4 yorum:

  1. Polisiye seviyorum. Karakterlerle birlikte ipuçlarını takip etmek eğlenceli oluyor. :)

    YanıtlaSil
  2. okunur aklımda olsun, bu tür kitaplar çok iyi oluyor, bunlardan buldukça alıyom, başka kitaplar arasında mola gibi okusam da aslında en sevdiklerim de bunlar oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum bu türü. Serilerden sonra iyi gidiyor, kafa dağılıyor :)

      Sil