28 Temmuz 2022 Perşembe

Okudum: Kraken Bir Canavarın Anatomisi (China Mieville)

 



Adı: Kraken Bir Canavarın Anatomisi 
Orj. Adı: Kraken An Anatomy
Yazar: China Mieville
Sayfa: 511
Fiyat: 23,8 tl

Alalı epey oldu. Kraken'e meraklıyım, değişik bir kurgu olduğunu arka kapaktan da gördüm aslında ama hiç bu kadar kötü olacağını düşünmemiştim. Bu yazarı da ilk defa okuyorum, bir daha okuyacağımı da sanmıyorum. Sevmedim.

Londra'da bir müzede sergilenen dev mürekkepbalığı, bir gün ortadan kaybolur. Ölü bir balığı kim ne yapsın, niye çalsın? Yere bir damla su damlamadan hem de. Kimin çalmış olabileceğine dair yapılan araştırmada o balıktan sorumlu Billy'i sorgulamaya başlarlar. Billy normal bir insandır ama bu olaydan sonra kendini Londra'nın tuhaf canlıları arasında buluverir. Büyücüler, kahinler, tuhaf dinler, inananlar.. Kafam bi milyon oldu okurken. 

Kitapta sürekli lafı edilen bir şey var ki çok sinir bozucu. Herkes şöyle diyor: 'Kötü bir şey olacak' 'Bir şey yaklaşıyor' 'Dünya'nın sonu'. Bilen, bilmeyen herkes böyle diyor. Herkes hissediyor da olan bir şey yok. Billy ve tuhaf arkadaşı Dane, ondan bundan saklanırken bazı tuhaf kimselerle konuşup birilerini bulmaya çalışıyorlar. Sürekli bir hareket, bir gizem, bir tehlike. Arada birileri ölüyor. 

Arada Kraken'den yani şu çalınan dev mürekkepbalığından bahsediyorlar. Meğer buna tapanlar varmış. Ama hayvandan ziyade buna tapanları okuyoruz. Her neyse sevmedim. Pek çok tuhaf fantastik kurgu okudum ama bu baya kötüydü. Yazar kendi kafasındaki kurguyu paramparça aktarmış. Olmamış.

**Kitaplarımı ve fazla eşyalarımı satıyorum: https://dolap.com/profil/zzynpny

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder