10 Ağustos 2022 Çarşamba

Amazon Efsanesi Serisi (Büşra Toraman)

 




Adı: Amazon Efsanesi 1 - Zincirlenmiş Kalpler
Yazar: Büşra Toraman
Sayfa: 484
Fiyat: 38 tl

Bu seriyi sanırım bir tanıtım yazısında görüp beğenmiştim. Amazonlara da ilgim vardı ama alıp bir kenara koyunca konusunu falan tümden unuttum. Geçenlerde gözüme takıldı hadi başlayayım dedim. İyi ki başlamışım. Çok beğendim. Dili çok akıcı, konusu farklı, merak ettirerek ilerliyor. Arada bazı tutarsızlıklara rastladım ama olur öyle hatalar. Akışı bozmuyor pek. Yazarı çok genç olsa da kurgu gayet başarılı. Devamı da güzeldir umarım.

Gregg bir ajan. Bir gün onu bir üniversitedeki öğrenci cinayetlerini çözmek üzere doğduğu kente gönderirler. Gregg'in memleketinde trajik anıları vardır ama olayı da çözmeye çalışır. Gizemli katil, ardında iz bırakmadan bir çok öğrenciyi öldürmeye devam eder. Gregg bir ipucu peşinden koşarken bir gün aniden bir kadın çıkar karşısında. Ona bu olayda yardım teklif eder. Ama kadın Amazondur ve Gregg bunlara inanmasa da kendini Amazonların tuhaf dünyasında buluverir.

Tabi hemen Amazon diyarına gitmiyor. Önce olayı çözmesi, kafasının epey karışması ve tüm gemileri yakması gerekiyor. Gregg'in hayatını da değiştirecek gelişmeleri merakla okurken, ona söylenen yalanları biz de öğreniyoruz. Aleka ismindeki Amazonu hem seviyoruz hem de ona çok kızıyoruz. Ama Gregg'in tepkileri çok hoş, çok samimi, çok da zeki. Yer yer güldüğüm oldu. Sevdim ben bu kitabı.



Adı: Amazon Efsanesi 2 - İhanet Çarkları
Yazar: Büşra Toraman
Sayfa: 480
Fiyat: 38 tl

2. kitap ilki gibi yine çok heyecanlı ve maceralı. Gregg kendi geçmişi hakkında çarpıcı gerçekler öğrenip annesini bulmak için Amazon diyarına gelmişti. Burada Amazonların casusu olarak görevlendiriliyor ve Aleka ile Koper diyarına gidiyorlar. Uzak değil, hepsi aynı ormanı paylaşıyor aslında. Koperler kim? Amazonların erkek çocukları. Aslında erkek doğarsa direkt öldürüyorlarmış ama geçmişte bir Amazon kraliçesi bu çocuklara kıyamamış ve onları ormanın uzak ucundaki yerli kabilelere göndermeye başlamış. Zamanla Koper halkı oluşmuş. Amazonların istenmeyen erkek evlatları, zamanla onlara düşman olmuşlar. Çünkü onlar da Amazonlar kadar doğaüstüler.

Gregg Koper olduğuna inanmasa da zamanla güçleri gelişecek ve buna inanacak. Amazonlar ve kendi geçmişi hakkında çok daha beter şeyler öğrenecek. Casusluğu çok da sürdüremeyip iki grup arasında çatışma çıkmasına sebep olacak ve ortalık çok karışacak.

Bu ormanda bilinmeyen bir tür daha var, Doryalar. Onları kimse göremese de yaşadıkları biliniyor ve ileri teknoloji kullanarak çok ölümcül bir topluluk olduklarına inanılıyor. Kitabın sonlarına doğru onlar da çıkacak ortaya. Ama öncesinde Gregg ve Aleka binlerce kez kavga edecekler ve yine de bir arada olmaktan kaçamayacaklar. İkisi bu ormanda pek çok kuralı değiştirecek şeyler yapacaklar. Merakla devamını okuyacağım.



Adı: Amazon Efsanesi 3 - Uyanış
Yazar: Büşra Toraman
Sayfa: 555
Fiyat: 38 tl

2. kitapta az bahsedilen Doryaları tam anlamıyla tanıyacağız. Onlar farklı bir doğaüstü tür değilmiş aslında. Bilimsel deneyler yapan ve teknoloji kullanan insanlarmış ama masum değiller. Gregg, Aleka ve birkaç arkadaşını da kaçıracaklar ve onların üstünde deney yapmaya başlayacaklar. Bu kaçırma sırasında olaya Gregg'in kız kardeşi Tess ve Gregg'in ortağı Kyle da dahil olacak. İkisi de eğlenceli tipler ve uzun süre onları da okuyacağız.

Doryaların elinden kurtulurken acıklı olaylar yaşanacak ve Gregg çok üzülecek. Sonrasında saldırılar, kurtarmalar, birleşmeler, daha fazla saldırılar, arada kavuşmalar ve bir çok olay yaşanacak. Hiçbirini anlatmayıp içerisindeki macerayı sadece okuyacaklara saklamak istiyorum. Çook beğendiğim bir seri oldu. Her sayfasını merakla ve sıkılmadan okudum. Yazarımıza çok teşekkür ediyorum. 

*Kitaplarımı ve fazla eşyalarımı satıyorum: https://dolap.com/profil/zzynpny

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder