9 Aralık 2019 Pazartesi

Okudum: İmparator'un Mezarı (Steve Berry)



Adı: İmparator'un Mezarı
Yazar: Steve Berry
 Orj. adı: The Emperor's Tomb
Sayfa: 494

Çin maceralarını sever oldum. İsimler ve yerler karışık gelse de okurken sıkılmıyorum. Bu yazarı da ilk defa okuyorum ve beğendim. Biraz macera, biraz tarihi, biraz da kurgu. Büyük kısmı Çin'de geçse de farklı ülkelere de seyahatler var içinde.

Emekliliğinin keyfini kitap satarak süren eski bir ajan var başrolde, Cotton Malone. Orta yaşlarda diyeyim. Bir gün eski bir arkadaşının başının dertte olduğunu öğrenir ve ona yardıma koşar. Kadının adı Cassiopeia. Cassiopeia'nın bir tanıdığının oğlu Çin'de kaçırılır ve adam kendisinden yardım ister. Ama işler ters gidince kadını kaçırırlar, o da bir umut Cotton Malone'dan yardım ister. Bu kısımlar kitabın maceralı geçeceği konular.

Diğer tarafta Çin'de biraz otorite kavgası var. Yönetim değişmek üzere. Biraz kanlı bir değişim olacak gibi. Buralar da kitabın siyasi kısmı.

Bir de kitaba adını veren imparator var. Çin'in bilinen ilk imparatoru, Qin Shi. Toprak askerleri olan. Bu kısım da kitabın tarihi bölümü ve aynı zamanda ajanların Çin yönetimine uzanan macerasını da bağlıyor.

Kitabın sonunda yazarın notu var. Kurguyu ve gerçekleri karşılaştırdığı bir bölüm. Burası da hoşuma gitti. Yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım sanırım. Sevdim bu tarzı.

2 yorum:

  1. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil