1 Aralık 2019 Pazar

Okudum: Illuminae Dosyaları 01, Gemina, Obsidio (Amie Kaufman, Jay Kristoff)



Adı: Illuminae Dosyaları_01
Orj. Adı: Illuminae Files_01
Yazar: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Sayfa: 600
Fiyat: 37 tl

Bir kitaba verdiğim en yüksek fiyat bu sanırım.  Değseydi iyi olurdu, pek değmedi. Şöyle ki aşırı abartılmış bir seriymiş, bunu anladım. Daha ilk kitabını okudum ama beni bir Kızıl İsyan serisi gibi ya da Evrenin Ötesi serisi gibi etkilemedi, bırak yerden yere vurmayı. Bu hüsrana uğrayan neyse ki sadece ben değilim..

Kitap bilim kurgu evet ama yazılış tarzı çok farklı. Şimdiye kadar böyle bir kitap okumadığım için sınıflandıramıyorum, roman gibi değil onu söyleyeyim. Tabi kendi içinde farklı bir sürükleyiciliği de var.

2500 senesinin uzayında geçiyor. Uzak bir gezegen mi diyeyim, bir yerleşim bölgesi saldırıya uğrar (Kerenza). Birkaç uzay gemisi tarafından. Sebebini söylüyorlar ama unuttum. Ergen diyaloglarından beynim şişti bir ara, oralarda koptuğum oldu işte. Bir grup insan ve önemli iki ergen kurtulur bu saldırıdan. Alexander adlı bir uzay gemisiyle kaçarlar. Evrenin öbür ucundaki güvenli bölgeye gidecekler ama yolda ne olduysa Alexander'ın yapay zekası Aidan zıvanadan çıkar ve ortalığı epey karıştırır.
Yine nasıl olduğunu anlayamadığım bir virüs yayılır bu uzay gemisinin içinde. Bu virüse yakalananlar birazcık delirirler. Aslında bildiğin zombi oluyorlar. Kafadan değil kalpten vurulunca ölen cinsten. Yapay zekanın çılgınlıklarının arasında bu virüs epey yayılacak gemiye.

Böyle anlatınca biraz elle tutulur oldu ama anlatım tarzı şöyle: Olay bitmiş, bir kısım gizli belgeler birilerine gönderilmiş, onlar bu raporları okuyorlar. Biz de öyle öğreniyoruz. İlginç bir ilerleyiş değil mi? Sevimli geldi bana.

Ama sevmediğim kısım da, kitap gerçekten tuğla gibi. Ne gerek var böyle şatafata. Sayfaların zaten büyük kısmı görselli, şekilli. Yazılar pek yer kaplamıyor. Bazı raporlar biraz daha düzenli yazı tarzında. Böyle böyle 600 sayfa olmuş. İşim olmasaydı 2 günde çok rahat okunurdu.

Çok sevmesem de devam edeceğim, madem ödedik, okuyalım..




Adı: Illuminae Dosyaları_02 - Gemina
Orj. Adı: Illuminae Files_02 - Gemina
Yazar: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Sayfa: 659
Fiyat: 37 tl

Kerenza yerleşim yeri saldırıya uğradıktan sonra kurtulanlar üç uzay gemisiyle yola çıkmıştı. Birini yapay zeka yok etmişti. Hayatta kalan iki gemi peşlerinden gelen düşman gemiden kaçmaya başlamıştı. Hedefleri de Heimdall ara istasyonu, solucandeliği merkezi gibi bir yer. Onlar yoldayken Heimdall bölgesinde neler oluyor diye merak ederseniz, Gemina'da onlar anlatılıyor işte. Yine olaylar bitmiş, Illuminae ekibi olayları aydınlığa belgelerle kavuştururken başlıyor kitap.  (illuminae latincede parlaklık, aydınlık anlamına geliyormuş. Olayların gün yüzüne çıkmasından sebep..)

Gemina'da ana karakterler yine iki ergen. Kady-Ezra yolda olduğu için onlar pek sahnede değiller. Lazım oldukça olaya dahil olacaklar. Nik, Heimdall bölgesinin mafyası sayılabilecek Bıçaklar Hanesi grubunun bir üyesi. Aile gibiler. Kendi şöhretleri var. Hannah ise Heimdall yöneticisinin kızı. Pamuklara sarılmış bir prensesten ziyade eli maşalı bir cadı desek yeri :)

Hannah, oranın Terra Günü partisinde biraz kafayı bulmak ister. Tozu alabileceği tek kişi Nik'tir. İkisi de ergen oldukları için Nik, Hannah'nın peşinde koşan bir zavallı diyelim. Neyse, Hannah tozu almak üzereyken Heimdall istasyonu düşman kişilerce saldırıya uğrar ve personeli rehin alınır. Tabi Hannah ve Nik bir şekilde sıvışırlar. Malum tozun elde edilme aşamaları son derece mide bulandırıcı olduğu için anlatmıyorum ama o kısım baya önemli zira olayların gidişatını epey etkileyecek şeyler olacak.

Nik ve Hannah gemiyi kurtarmaya çalışan ikili oluyor burada. Oldukça hareketli ve heyecanlı olaylar atlatacaklar. Kitabın adına neden Gemina dediklerini söylemeyeyim. Yeri geldiğinde kafamız karışsa da anlayacağız neden olduğunu.

*Kitabın içinde Hannah'nın defterinden alıntılar var ve kızın çizimleri eğlenceli. Yine boş sayılabilecek siyah sayfalar var, artık sinir olmuyorum. Kitabın tarzı bu. Tuğla gibi demiş miydim..





Adı: Illuminae Dosyaları_03 - Obsidio
Orj. Adı: Illuminae Files_03 - Obsidio
Yazar: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Sayfa: 624
Fiyat: 37 tl

Serinin son kitabı. Yine iki yeni karakter ekleniyor. Biri kız, biri erkek. Tahmin edileceği üzere ikisi eskiden sevgililerdi. Her kitapta biraz hırpalanmış bir aşk olmalı! Ama Obsidio'da çok sıkılmadım. Çünkü olayların çözüldüğü kitap olduğu için hızla okudum.

Heimdall yerleşkesi yok olunca oradan kurtulan grup daha küçük bir uzay aracına sıkışıp, Kerenza'ya dönmeye karar verirler. Niye? Zaten oradan kaçmıyorlar mıydı? Amaçları bir solucandeliğine girip, Çekirdek'ten çıkmak aslında ama solucandeliği yaratmak kolay bir iş değil. Kerenza yörüngesinde bu işi sağlayacak bir adet uzay aracı var. Onu tamir edip tüymeye çalışacaklar. Tabii ki arada isyan çıkacak. Aidan denen yapay zeka yine diriltilecek ve onun sağ gösterip sol vurmalarına alışın. Alışın.

Aidan'a kızsak da haklı sebepleri var. İlk 2 kitaptaki muhteşem çiftler artık bir araya geliyorlar. Hepsinin katkısı olmalı elbet. Yine bol çizimli bir kitap olmuş. Sonundan direkt bahsetmek istemem ama Avengers serilerinin birinde son sahnede döner yiyorlardı. Ona benzer bir olay burada da gerçekleşiyor. Bir nevi ödül :)

Tuğlalarımızı görelim:

*Son kitabın adındaki Obsidio, Latince'den çevirince 'abluka' anlamına geliyor. Kitabın ortalarında bir yerde geçiyor, bir belgeye verilmiş bir isim..

Kitapların renk seçimlerini sevdim. İçleri siyah-beyaz olsa da dışları şık..

8 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler. Hoşlanmadım.

    YanıtlaSil
  2. Kitapların acaip bir albenisi var. Al beni oku diyor, lakin ben bir seriye yüksek ücretler veremem. Parama kıyamıyorum galiba. Çok sağlam bir seri olsa kabul. Yüzüklerin Efendisi gibi veyahut Harry Potter gibi kabul görümüş ve sevilmiş bir seri. Son zamanların yeni yetme serilerine para vermeye pek güvenemiyorum. Sağlam bir seriden haberin olursa haberdar et beni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o albeniye kapıldım işte :)
      Son zamanlarda Kızıl İsyan serisini çok beğenmiştim. Uzayda geçen sağlam bir kurgu. Okumadıysanız tavsiye ederim.

      Sil
  3. İlk iki kitabını aldım ama henüz okumadım. Umarım severim.İndirim döneminde almış olsam bie yine de diğer kitaplara göre fazla pahalıydı. Hayal kırıklığına uğramak istemiyorum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin, biraz kötülemiş gibi oldum seriyi ama kendi içinde bir sürükleyiciliği var aslında..

      Sil
  4. Kitap yorumlarına bakmayı bu yüzden seviyorum özellikle de eğer ortak beğendiğimiz kitaplar varsa çok yardımcı oluyor. Mesela Kızıl İsyan favori serilerimden 😍 Kitabın kapağı çok iyi ama beklentiyi karşılamayınca bir de ciltli diye çok pahalıya alınca insanın içine oturuyor resmen 😂 Ben de Sarah J Maas Güller ve Dikenler Sarayında yaşamıştım herkes çok övüyordu sevdiğim bir yazar kitap kötü çıktı. Ve ciltli olmamasına rağmen 36 tl falandı pahalı olduğunu hatırlıyorum 2 kitabını almıştım bir de 😂 Kralların Yolu en pahalıya aldığım kitapları var 3 kitabını aldım öneririm ama favorim. (ikinci kitabı 48 tlydi 😂)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O serilere bir bakayım. Yalnız şunu fark ettim almak istediğim kitaplar artık 20 tl nin altına hiç inmiyor. Umutsuzca bekliyorum. Kendimizi 20-30 arasında alıştırmamız gerek galiba :(

      Sil