30 Aralık 2019 Pazartesi

Okudum: Magonya (Maria Dahvana Headley)



Adı: Magonya
Orj. Adı: Magonia
Yazar: Maria Dahvana Headley
Sayfa: 343
Fiyat: 19

Kapağına ve övgülere kanıp aldım. Pişmanım. Fantastik severim de bu kitapta bir gariplik var. Anlatım sıkıntılı gibi, olaylar arası kopukluklar var, diyaloglar bile bir tuhaf. Yarım bırakmayı sevmediğimden devam ettim ama gidişat hep bozuktu. Sanırım devamı da olacakmış. Ben okumayacağım, yetti bu kadarı.

Hasta bir kız var. Aza Ray adı. Kızın hastalığına çare yok. Annesi bir takım deneylerle bu hastalığın ilerlemesini yavaşlatmış ama nefes almada zorluklar yaşıyor. Sürekli öksüren biri. Bir de çok yakın arkadaşı var bu kızın, Jason. Aralarında bir şey olmak üzereyken kız ölüyor. Nasıl öldüğünü anlayamadım. Anlatım bozuk demiştim değil mi?

Jason, kızın öldüğüne inanmıyor. Çok eski belgelerden göklerde yaşayan halkla ilgili bir şeyler araştırıyor. Magonya diyarı. Ama kızı görmeden tam da emin olamıyor. Aza Ray ise aslında ölmedi. Boyut da değiştirmedi. O insanların arasına bir şekilde karıştırılmış bir Magonyalı. Sadece hastalıklı insan bedeninden kurtulup gemisine çıkarılıyor ve kendisinden Magonya'nın geleceği için büyük kahramanlıklar bekleniyor. Bu bekleyişler bilgelik dolu değil. Herkes azarlıyor kızı. Öff hiç birşey bilmiyorsun, tadında diyaloglardan bahsediyorum.

Özetlerken bile sıkılabiliyormuşum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder