21 Ağustos 2016 Pazar

Okudum: Bir İpek Böceği Masalı (Daniel Wallace)




Adı: Bir İpek Böceği Masalı
Yazar: Daniel Wallace
Orj. Adı: The Kings And Queens of Roam
Fiyat: 10 tl

Bu kitap bana tam olarak 'Bir Yosunun Parmak İzleri'ni hatırlattı. Anlatım, olayın gelişmesi, kişilerin davranışları vs. Onun bir değişik versiyonu olduğunu düşünüyorum. Yazarlar farklı olsa da bana öyle geldi.
İki kız kardeş var biri çok güzel, bir de çok çirkin. Güzel olan kör, çirkin olan ise kıskançlığından kardeşine hep yalan söylüyor. Kör kızın çirkin olduğunu söylüyor ona, yaşadıkları yerin korkunç bir yer olduğunu anlatıyor. Anne ve babaları zamanında ölmüşler ve kardeşler yalnız kalmışlar. Bir gün kör kız kaçıyor. Onu ormanda bir çocuk buluyor, kıza aşık oluyor ve bir gün o gizemli suya kızı sokup gözlerinin açılmasını sağlıyor..

Roam adlı kasabayı kız kardeşlerin büyük büyük babaları kurmuş, ipek böceği fabrikası açmış ve o zamanlar çok güzel bir kasabaymış. Ama lanetliymiş. Çünkü ipek böceklerini yetiştiren Çinli adamı kaçırıp buraya getirdiğinde adam çok üzülmüş. Bu lanet de kız kardeşleri bulmuş.

Kitap böyle tekdüze olaylarla gidiyor işte. Çok sevmedim. Bu tarz romanların bir adı olsa gerek, ama merak bile etmiyorum. Zaman kaybı olmasa da, okunmasa da olurmuş..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder