15 Kasım 2017 Çarşamba

Okudum: Aeden Bir Dünya Hikayesi (Azra Kohen)


Adı: Aeden
Yazar: Akilah Azra Kohen
Sayfa: 609

Kitap çok pahalı olduğu için alamamıştım, bir okul kütüphanesinde denk geldi ve okudum. Kapak tasarımı ve sayfa kenarları çok hoş ayrıca :)

Yazarın önceki kitaplarını okuduğum için (Fi, Çi ve Pi) diline alışkınım o yüzden okurken sıkıntı çekmedim. Ama ilk kez okuyacaksanız, sakin kafayla okuyun derim. Zira uzun cümleleri anlamak ve anlamlandırmak yorucu olabilir. Başlarda 20-30 sayfa zor oldu. Kim, nerede, ne yapıyor derken bir süre sonra alıştım. İyi ki de bir kenara bırakmamışım, çok sevdim. Hepsini özetlemeyi çok isterim ama yapmayacağım, baştan sona okunması gerekiyor bu kitabın. Tam olarak sınıflandıramam ama kitabın fantastik bir yanı da var diyebilirim.

Numi Dünya gezegeninde doğmuş bir kızdır. Ne şekilde Aeden'e geldiğini anlayamadım. Ama Aeden'deki insanlardan biraz farklı. Dış görünüş, düşünme yapısı, tavırlar vs.. Aeden, Dünya'ya epey uzak bir gezegen ve bana nedense Avatar filmindeki Pandora'yı anımsattı. Gözümde canlandırırken oradan yararlandım. Aeden'deki hayat çok güzel, doğası bile çok çekici. Oraya gidesim geldi.

Numi'ye bakan ailenin büyük oğlu var adı Sonje. Numi ile ikisi sürekli tartışan, didişen ergenler gibi. Atışmaları bile tatlı. Ama birbirlerinin kıymetini pek bilmiyorlar. Adını koyamadıkları şey gurur. Kitapta neredeyse hiç adı anılmayan duygu bu. Kendi kendilerine tahmin yürütüp küseceklerine biraz konuşsalardı belki Aeden'i terketmeyeceklerdi. Ama o zaman romanın anlamı kalmazdı :)

Birlikte Dünya'ya inip, oraya hapsolup, oradaki kaosu dindirmeleri kolay olmayacak. Devamı olur umarım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder