5 Kasım 2017 Pazar

Okudum: Saklı Vaha (Paul Sussman)



Adı: Saklı Vaha
Orj. Adı: The Hidden Oasis
Yazar: Paul Sussman
Sayfa: 526
Fiyat: 10 tl

Mısır ve tanrılarını konu alan kitapları sevdiğimden bu da ilgimi çekti. Ama çok harika bulmadım. İsimler karışık olduğu ve olaylar çok hızlı aktığı için takip etmekte zorlandım diyebilirim. Yarısına geldiğimde anladım kimin kimden niye kaçtığını :)

Dağcılıkla uğraşan bir bayanın ablası Mısır'da ölür. Hastaymıştır zaten ama kız kardeşi onun öldürüldüğünü düşünür. Ablası Mısır'da bir çeşit araştırmacı gibi bir şeydir. Çöl tutkunu, evet. Malum kız kardeşimizin adı Freya. Okurken kendisine hep Feraye dedim o da ayrı :) Freya cenaze için Mısır'a gider. Orada bazı şeyler dikkatini çeker. Ablasını kimin öldürdüğünü bulmak için uğraşırken kendini bambaşka bir olayın içinde bulur.
Meğerse çölde kimsenin bulamadığı gizli bir vaha varmış. Herkes bunu arıyormuş. Ama arayanın bulmayacağı şekilde gizlenmiş bu vaha. Ne barındırıyor bilmiyorlar ama bu vahaya 20 kusür sene önce bir uçak düşmüş. (bir antonov, uçaklar içindeki favorim) Bu düşen uçakta, birkaç ülkenin siyasi açıdan birbirine girmesine neden olacak derecede yüklü bir kaç kilo uranyum olduğunu da öğrenirler. Her türlü kuruluş bu uranyumun peşinde. Freya da bedevilerin kendisine çölde bulup getirdikleri fotoğraf makinesi ve film rulosuyla işin içine dahil olur. Makineden çıkanlar vahaya ait resimlerdir. Ama yolunu kimse bilmiyor. İpuçlarıyla adım adım bulacaklar orayı. Tabi yardım görecek, bir Mısırbilimciden. Adam eski ajan çıkıyor ilerleyen bölümlerde.
Okurken kötü bellediğimiz adamlar sonradan melek oluveriyor, baştan kendini iyi tanıtanlar da sonradan dönüveriyorlar. Kimsenin sağı solu belli değil burada.
Ve tabii ki o meşhur vahayı bulacaklar. Keşke bulmasalardı..

Yer yer sıkıp, kafayı karıştırsa da ortalama bir macera kitabı. Yoğun zamanlarda okunmamalı.

2 yorum:

  1. Aga ama çok kışa olmuş ya ama olsun proje ödevi için lazımdı eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürdün beni 😀 yeni okumuş olsam herşeyini anlatayım derdim de çook oldu, unuttum. Umarım yüksek not alırsın 💯

      Sil