1 Eylül 2018 Cumartesi

Okudum: İnsan Neyle Yaşar? (Tolstoy)



Adı: İnsan Neyle Yaşar?
Orj. Adı: What Men Live By And Other Tales
Sayfa: 92
Yazar: Tolstoy

Büyük bir kitap alışverişinin yanında hediye gelmişti kendisi. Daha doğrusu birkaç kitap arasından birini seçmem gerekiyormuş, bunu seçtim. Hangi siteden olduğunu hatırlayamadım şimdi. Genelde bu kadar ince kitaplar almam, hemen bitiveriyorlar. Uzun hikaye seviyorum ben. Neyse.

İçinde 3 öykü var. Birisi çok kısa. İlk öykünün sorusu kitaba adını vermiş. İyilik, yardımseverlik, sevgi, inanç gibi konuları işliyor. Sorunun cevabını da söyleyeyim: Sevgi.
Son öyküde de biraz açgözlülük işlenmiş. Fazla uzatmış onu Tolstoy, bence.

Kitap kısa olunca, hakkında söylenecek pek bir şey de olmuyor haliyle..

6 yorum:

  1. Tolstoy , Rusça Talstoy diye okunuyormuş , bu gereksiz bilgiyi de paylaşayım istedim :D

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kitabı sevemedim.. Yani vermek istediği mesajlar çok güzel olmasına rağmen,çok 'didaktik' buldum,beklentilerime uymadı. :)

    YanıtlaSil
  3. Galiba 10 yıl kadar önce okumuştum bu kitabı. "İnsan ne ile yaşar?" sorusunun cevabını hatırlıyordum ama kişi ve olaylar hakkında elimde pek bir şey kalmadı. Tekrar okunabilir, kısa ne de olsa. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok kısa, 1-2 saatte bitecek cinsten..

      Sil