30 Mart 2019 Cumartesi

Okudum: Bir İz Bırak (Veronica Roth)



Adı: Bir İz Bırak
Orj. Adı: Carve The Mark
Sayfa: 569
Yazar: Veronica Roth
Fiyat: 13,45 tl

Yazılıp bitirilmiş serileri okumaktan büyük keyif alsam da arada yazılmakta olan serilere de denk geliyorum. Bir İz Bırak, devamını merakla bekleyeceğim bir kitap. Çabuk çıkar umarım yoksa en güzel ayrıntıları bile unutturuyor zaman..

Bambaşka bir evren var burada. Uzay bildiğimiz gibi ama gezegenler, yıldızlar, insanlar, hepsi farklı. Thuvhe iki halkı da barındıran bir gezegen. Karla kaplı kısmında Thuvhe halkı yaşıyor ve çok sıkı giyiniyorlar. Karsız bölgesinde Shotet halkı var. Yağmacılığı seven ama bu evrende sevilmeyen bir halk Shotet. Olaylar tabii ki bu iki halk arasında cereyan edecek.

Uzayda renkli bir Akım var. Gözle görülen bir şey bu. Güneş gibi ama farklı. Ergenliğe girenlere bu akım bir güç veriyor. İnsanlar buna akım-armağanı dese de herkese harika güçler verdiğini söyleyemem. Kimine sonsuz bir iyilik verdiği gibi kimine de ölümcül bir acı bağışlıyor. Shotet halkından Cyra bu acılara gark olmuşken karışmaya başlıyor işler. Aynı zamanda Thuvhe kısmında bir kahinin ailesinden iki çocuk kaçırılıyor. Gezegende sadece birkaç kişiye kader verilmişken bu çocukların kaçırılması tesadüf değil elbette. Her biri kaderini gerçekleştirmeli. Ve zaman geçip biraz daha büyüdüklerinde, kime düşman olmaları gerektiğini anlayacak bazıları ve ne yapmaları gerektiğini de.

Bu kadar kapalı anlatmak istemezdim ama kitap gerçekten çok güzel. Sadece başında 50 sayfa kadar hiçbir şey anlayamadım ama sonra alıştım ve merak ederek, heyecanla okudum.

*Kitabın kapağındaki yarıkların bir anlamı varmış. Aslında adının da anlamı var. Shotet halkı, öldürdükleri kişiler için kollarına bıçakla kesik atıyorlar ve yara iyileşmeden mürekkeple boyuyorlar. Bir çeşit ölene saygı gibi, onu kaydetme gibi bir şey. Boya sürülürken ölen kişinin adı söyleniyor. Anlamlı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder