8 Nisan 2019 Pazartesi

Okudum: Antik Mısır Sırları (Ergun Candan)



Adı: Antik Mısır Sırları
Yazar: Ergun Candan
Sayfa: 430
Fiyat: 28 tl

Mısır'ın geçmişine hep ilgi duydum ama oturup da araştırmadım. Mısır'da geçen romanlardan, Mısır temalı bilgisayar oyunlarından-filmlerinden ve bilinen efsanelerinden aklımda kalanlardı tüm bildiğim. Ama bu kitabın bir yerde güzel yorumlarına denk gelmiştim, uzun zaman önce de almıştım ama yığınla okunmayı bekleyen kitap olunca anca sıra geldi kendisine.

Alırken tabii ki çok bir fikrim yoktu içeriği hakkında ama roman olmadığını biliyordum. Mısır hakkında biraz daha ayrıntı öğrenip mutlu olurum diye düşünürken oldukça farklı bir gidişatla karşılaştığımı söylemeliyim. Direkt kötü veya çok iyi diyemiyorum, aslında tam karar veremedim. Sıkıldığım noktalar olsa da merakla ve çabucak okuduğum bir kitaptı.

Mısır ile ilgili bilindik mitolojik hikayeler yok bu kitapta, onu baştan belirteyim. Mısır'ın gizli öğretilerinden, inanışlarından, bildiklerini nasıl gizlediklerinden ve gizleseler de yine de geleceğe nasıl aktardıklarından bahsediyor genel olarak. Tabii sadece Mısır halkı yok bu kitapta. Hangi halk sadece kendi içinde yaşayarak kültürünü yayabilir ki.. Birçok şehir, ülke ve insan etkileniyor Mısır'dan doğal olarak. Ayrıca batan Mu ve Atlantis'ten de epey bahsediliyor. Aslında Mısır'ın Mu ve Atlantis kültürüyle ve öğretileriyle de geliştiğini belirtiyor. Bu bölümler çok ilgimi çekti. Bu konularda da kitap okumak istiyorum ilerleyen zamanlarda..

Sıkıldığım tarafı da söyleyeyim. Mısır'ın Ölüler Kitabı bölümü. Ölüler Kitabı hakkında pek bir bilgim yoktu aslında ama daha elle tutulur şeylerden bahsettiğini ummuştum. Neye dayanarak umduysam. Kaç bin yıl öncesinin ne yaşayışı uyar şu zamana, ne inanışı ne yemesi ne içmesi, değil mi? Aslında Ölüler Kitabı'nın kendisi bu zamana kalmamış. O kitapla ilgili bazı rahiplerin yazdığı papirüsler kalmış günümüze. Onların çevirileri sıktı beni. Çok uzunlar ve çok doğaüstü şeyler gibi geldi bana. Kapaktaki üç papirüs resmi de Ölüler Kitabı papirüsleriymiş. İçinde renkli baskı sayfalar da var. Renkli baskıları sevdim. Daha ayrıntılı ve güzel gösteriyorlar.

Uzatıp da işin büyüsünü bozmak istemem. Çağlar öncesinin yaşamlarına biraz dokunup geldik günümüze, hepsi bu :)

2 yorum: