30 Haziran 2019 Pazar

Okudum: Boş Koltuk (J. K. Rowling)



Adı: Boş Koltuk
Yazar: J. K. Rowling
Orj. Adı: The Casual Vacancy
Sayfa: 591
Fiyat: 10 tl

Yazarın Harry Potter'ı yazdığını unutmalıyız, bu kitabı okumak için. Çünkü konu, işleyiş vs. bambaşka bu hikayede. Ama baştan söyleyeyim biraz sıkıcı bir kitap. Uzun aralar verildiğinde kişiler kolaylıkla unutuluyor.

İngiltere'nin ücra bir kasabasında bir adam ölüyor. Adam belediye meclisinin bir üyesi ve o ölünce bir koltuk boşalıyor. Biraz daha medeni bir evrende bu hikaye daha farklı ilerleyebilirdi ama burada insanların içindeki bencillik, fesatlık ve buna benzer türlü huylar bir bir çıkıyor dışarıya. Bildiğimiz koltuk sevdasına dönüyor iş. Adamın eşi ve yakın birkaç arkadaşı dışında kimse üzülmüyor. Neredeyse sevinecekler öldüğüne, o derece bir açgözlülük.. Adamı gömdükten sonra gelsin adaylar, oylamalar, seçilmeler.. Kitabın siyaset kısmı böyle.
Kasabada her şey siyasetten ibaret değil elbette. Orada birkaç okul var ve okuldaki öğrenciler de tahmin edildiği üzere hiç normal değiller. İçine kapanık da var, okulun gözdesi de, zorbası da, kötü yola düşmüşü de.. Eğitimden bahsetmeyeceğim, oralar pek anlatılmadı. Ve bu öğrenciler rahat durmuyorlar haliyle. Ortalığı epey karıştıracaklar.
Kasabanın dışında bir de istenmeyen yerleşke var. Gecekondudan hallice bir mahalle. Buranın halkı çalışmıyor, genelde sevilmiyorlar ve çoğu da kötü huylara sahip insanlar. Ama bir aile konu alınıyor. Kötü yola düşen kız da bu ailenin bir ferdi ve aslında bu yapıya aile demek hiç de doğru değil. Neyse ben kızın küçük kardeşine çok üzüldüm. Kitapta beni en çok etkileyen de bu çocuk oldu. Çocuk çok gerçekçi anlatıldı, kızın ona olan sevgisi çok içtendi ve gözümde baya canlandı diyebilirim. Ve hikaye devam ettikçe üzüldüm, uzanıp o çocuğu kurtarmak istedim o rezil hayattan. Kurgu bile olsa insan etkileniyor.

Kitabı genel anlamda sevmedim ama kendi türünde başarılı olduğunu söylüyorlar. Doğrudur belki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder