21 Şubat 2020 Cuma

Okudum: Gör Beni - İki Devrin Hikayesi (Azra Kohen)



Adı: Gör Beni
Yazar: Azra Kohen
Sayfa: 593

Çıktığı günden beri aklımdaydı bu kitap. Bir türlü alamamıştım. Tesadüfen birinde denk geldi. Ödünç alıp okumak varmış. Ben okuyana kadar tabii çok yazılıp çizildi. 1000kitap'ta bile 4 bin alıntısı var. Yenildi yutuldu sindirildi, bu kadar geç kalmamalıydım :)

Cumhuriyet'in ilanından sonraki dönemi işliyor. Bir tarafta Cumhuriyet'e sahip çıkanlar var, sürdürmek isteyenler. Diğer tarafta da saltanat yanlıları. Bu iki tarafın çekişmesi, casuslar, gizli planlar vs. Diğer yanda da bir apartman var. Zengin ve fakirin iki ucu yaşıyor orada. Apartmanda bir birine aşık olacak kişiler de var ama önce ön yargılarını, dünya görüşlerini ve daha bir sürü şeyi aşmaları gerekecek.

Konusundan ziyade anlatımına değinmek niyetim. Yazarın önceki kitaplarını okuyanlar aşina olacaktır diline, anlatımına, olayların akışına. Bu kitap da aşağı yukarı diğerlerine benzer şekilde ilerliyor.  Konu tabii ki farklı olsa da pek çok yerde kendini tekrarlar gibi geldi bana. Özellikle içsel konuşmalar, an'ların betimlemeleri.. Hepsi çok şık, duyguyu tam yansıtıyor ama beni yordu. Karakterlerin içsel dönüşümlerini bu şekilde çok iyi yansıtsa da fazla olmuş. Bir de bölüm içindeki bölümler çok kısa. 1-2 sayfada bölüm bitiyor. Kitabı elimden çok sık bıraktım o yüzden.

Kısacası orta şekerli diyeyim.

*Kapaktaki çentikli motifler Sümerlerin yazılarına benziyor sanırım. Zira kitapta Sümerlerden epey bahsediliyor. Kapaktaki at ve kızın önemi de büyük evet.

2 yorum:

  1. Ne zamandır elimde bu kitap, oluşan mı okumasam mı çok kararsızdım, yazınızı okudum orta şekerli demişsiniz ya kararsızlığım geçmedi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, ama okuyun yine de. Belki benden çok daha fazla beğenirsiniz :)

      Sil