2 Ağustos 2020 Pazar

Okudum: Babil Şifresi (Uwe Schomburg)




Adı: Babil Şifresi
Orj. Adı: Der Babylon Code
Yazar: Uwe Schomburg
Sayfa: 560
Fiyat: 20 tl

İsminden dolayı merak edip almıştım. Bu yazarı da daha önce hiç okumamıştım. Bir daha da okumayacağım. 560 sayfa olunca olayı macerası bol olur diye düşünüyor insan. Yok öyle bir şey. Uzun uzadıya tasvirler, bir sürü yan karakter, bir cümlede adı bir cümlede soyadı söylenen karakterler, kimin ne söylediği belli değil. Sürekli rüya gören papa, hem de aynı rüya. Bir yanda hasta bir çocuk, karaciğeri tamamen bitmiş, onun acılı annesi ve teyzesi. Bir yanda kızgın rahipler, sürekli birilerini öldürmek isteyen tuhaf tipler. Kitap tam bir karmaşa. Yazarın boş zamanlarında roman yazdığını söylemişler, belli ki çok kafa yormadan yazıyor. Anlayamadım valla.

Babil var mı peki kitapta? Çok küçücük bir yerde geçiyor. Babil kazılarında birkaç tablet ve kemik buluyorlar. Sonra günümüzde bunlar bir şekilde el değiştiriyor. Ama çok önemliler, öyle ki bilim ve din dünyası bunların peşinde. Biri ölümsüzlük derdinde biri tanrı. Gereksiz yere uzatılmış bir kitap. Keşke okumasaydım. Sonunu merak ettim ne olacak diye, pek bir şey olmadı..

4 yorum:

  1. Çok kötü olmuş ya. Böyle ben de kapağına ya da adına aldanıp çok kitap okumuşumdur. Çoğu hayal kırıklığıydı elbette. :D Bu kitap bayağı da uzunmuş ama. İyi sabretmişsin, sanırım ben yarım bırakırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bırakmayı düşündüm ama sonunu merak ettim işte, sıkıcı diyalogları atladım sonlara doğru :))

      Sil