15 Mayıs 2021 Cumartesi

Okudum: Baykuş Daima Gece Avlanır (Samuel Bjork)




Adı: Baykuş Daima Gece Avlanır
Yazar: Samuel Bjork
Orj. Adı: Uglen
Sayfa: 445
Fiyat: 20 tl

Yazarın ilk kitabını okumuştum, Ben Yalnız Gezerim. O güzeldi, beğendiğim için 2. kitabını da aldım. Seri değiller aslında ama olayı çözecek olan polis ekibi aynı ve onların geçmişleri ve özel yaşantıları da işlendiği için ilk kitabın okunmasında fayda var, yoksa biraz sıkıcı gelebilir.

Tuhaf bir cinayet işleniyor. Genç bir kız, tüyler içinde bulunuyor ve etrafında mumlar var. Olayın garipliği sürerken gerekli gereksiz pek çok ipucuna ulaşılacak. Ölen kız bir tür bakımevinde yaşadığı için oradaki diğer kızlarla da iletişime geçecekler. Onlar genç ama başlarındaki yönetici biraz sırlarla dolu.

Olayı yürüten dedektif Munch, kendi ailesine pek vakit ayıramıyor bu olay yüzünden ve yorgun. Onun yardımcısı sorunlu Mia, yine haplarla derin depresyondayken, onu da dahil ediyorlar bu ekibe. Mia'nın üstün yetenekleri bu olayı çözebilecek belki ama hanfendi o kadar çok bira içiyor ki beni fena bıktırdı. İpuçlarına yoğunlaşıp olayın ardındaki gerçekleri görmeye ne zaman başlasa ya birası bitiyor ya da yeni bir bira söylüyor. Gerekli miydi bu kadının bu kadar içmesi. Tamam, herkesin hayatla başa çıkma şekli farklı da, yeter ya.

Kitap çok sürükleyici, işlenen cinayet hakkında daha fazla ayrıntı vermek istemiyorum zira okuyarak çözülüyor, son bölüme kadar da heyecan bitmiyor. Katilin kim olduğu uzun süre belirsiz kalıyor ve sonuca ulaşma aşamaları da güzel. Beğendim bu kitabı da. Yazar başka kitap yazmamış. Umarım yazmaya devam eder..

*Bunun bir kuzey polisiyesi olduğunu belirteyim. Norveç'te geçiyor. Farklı coğrafyalardan okumak keyifliydi.
*Orijinal ismi, Norveç dilinde Baykuş demekmiş. Bizde niye bu kadar tuhaf ve uzun bir isim verdiler bu kitaba anlamıyorum.

* Kitaplarımı ve diğer eşyalarımı sattığım dolap hesabım: 

https://link.dolap.com/XU2He

4 yorum:

  1. Daha önce hiç Samuel Bjork kitabı okumadım. Polisiye türünü seviyorum. Eğer okumadıysan Jean-Christophe Grangé okumanı tavsiye ederim.
    Kitabın orijinal isminin Baykuş olup bizimkilerin böyle bir isim vermesi gerçekten skandal. Tavsiyen için teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grange’in 2 kitabını okumuştum. Kurtlar imparatorluğu ve kızıl nehirler. Çok beğenmiştim. Denk gelirsem yine okuyacağım. Teşekkürler.

      Sil
    2. Şeytan Yemini isimli kitabını özellikle tavsiye ederim.
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
    3. Hımm ekleyeyim onu da listeme 👍🏻

      Sil