13 Haziran 2016 Pazartesi

Okudum: Dünyanın İlk Günü (Beyazıt Akman)



Adı: Dünyanın İlk Günü
Yazarı: Beyazıt Akman

Ödünç alıp okumuştum. Başta kapak resminden çok etkilendim. Normalde tarihi romanları tercih etmem ama bu kitabı sevdim. Anlatım akıcı, yormuyor, hızlı okudum bu yüzden, 5 günde bitti.

İtalyan asıllı birinin gezi notlarını okuyor bir Türk. bu şekilde kurgulamış yazar olayı. Fatih döneminde yazılan gezi notları.. Fatih Sultan Mehmed'in çocukluğundan başlıyor anlatmaya. Tahta çıkıp inişini, tekrar çıkışını. Bildiğimiz olay örgüsünü, roman tadında aktarıyor. Tabii arada kurgusal kişiler veya hayatlar var ama hiçbiri yormuyor, rahatsız etmiyor. Osmanlı dönemindeki o yeniçeri eğitimi, devşirme çocukların seçilmesi, sefere çıkış, kuşatma.. Hepsi var bu kitapta.

İstanbul kolay alınmamış, o sürecin ne kadar sancılı olduğunu bir kez daha öğrendim. İyi ki de okumuşum, herkese de tavsiye ederim. Kitabın kalınlığı korkutmasın, film izler gibi çabuk geçecek o sayfalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder