28 Haziran 2016 Salı

Okudum: Tanrılar ve Savaşçılar (Michelle Paver)



Adı: Tanrılar ve Savaşçılar
Orj Adı: Gods and Warriors
Yazar: Michelle Paver
 Fiyat: ~7 tl

Kapağını çok beğenmiştim. Konusu orta halli diye aldım. 1.5 günde okuyup bitirdim. 300 sayfalık bir kitap kendisi.
Zamansız bir ülkede (Atlantis adı hiç geçmiyor, Girit ve civarı) bir çocuk ve kız kardeşi yalnız kalıyorlar. Aileleri yok ve keçi çobanlığı yapıyorlar, dağda kırda yaşıyorlar. Kahinin bir o civardaki bir zorbaya kehanette bulunuyor. Kutsal bıçağınızı bir yabani çalacak diye. Yabani, bizim çocuk oluyor. Bıçak çocuğun eline farklı bir yolla geçiyor. Kuzgun adı verilen savaşçıların bu çocuğun peşine düşmesiyle bir koşuşturmaca başlıyor. Zaten o macera kitap bitene kadar bitmiyor. Kaçış sırasında şirin bir yunusla arkadaş oluyorlar. Yunus ona, o yunusa yardım ediyor. Tabi bir de Pirra adında bir kız var. Evlilikten kaçarken bizim çocukla yolları kesişiyor. Ama aşk gibi şeyler yaşanmıyor.

Kitapta baya mistik olaylar dönüyor. Yarı esprili ve çok akıcı anlatımı var. Yer yer hüzünlendiğim de oldu ama genel olarak sevdim kitabı. En çok da kapağını :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder