10 Temmuz 2017 Pazartesi

Okudum: Nemesis (Jo Nesbo)



Adı: Nemesis
Yazar: Jo Nesbo
Sayfa: 516
Fiyat: 10 tl

Polisiye cinayet konulu olduğu için aldım. Ama aşırı uzun bir kitapmış. Çok ayrıntılı ve sürekli şaşırtan bir cinayet-banka soygunu örgüsü var. Aslında konusuna güzel diyebilirim ama kitap elimde çok süründü. Sürükleyici gelmedi bana. Neredeyse 1 haftada okuyabildim. Sayfa sayısı çok, benim işlerim vardı bir de bölüm sonları çok çabuk geliyor. Sürekli akışı bölüyor bu da. Her 2 sayfa da bölüm bitiyor ve başka karakterden devam ediyor anlatıma. Bu da ayrıca yorucu işte. Belli bir akışta gitmiyor olay.
Her karakterin geçmişine gidip, neler yaşadığı ayrıntılı anlatılıyor. Çoğu gereksizdi bence bu ayrıntıların. Sıktı da zaten. Yer isimleri Norveç dilinde olduğundan uzun ve karışık, bu da akılda tutmayı zorlaştırıyor. Bir süre sonra da amaan deyip isimleri atlayarak okudum..

Kar maskeli bir adam bir bankayı soyar. Bu sırada bankada çalışan bir kadını öldürür ve kaçar. Olayı videodan defalarca izlerler ama adamı bulamazlar. Olaya bakan polis ekibi hem hırsızlık hem de cinayet bürodur. Toplantılardaki karmaşayı düşünün artık. Tanıklarla konuştukça ve etraftaki kamera kayıtlarını izledikçe olayın sadece bir banka soygunundan ibaret olmadığı anlaşılır. Bir de olayla ilgilenen polisin eski sevgilisi öldürülür tam da soygun zamanı. O da işleri epey karıştırır.
Kitabın adıyla konunun ne alakası var? Ölen kadının yaptığı son resme verdiği ad: Nemesis. İntikam tanrıçası galiba. Kadın da zaten eski sevgililerinden intikam almak için vurmuş kendini. Çok sonra anlaşılacak bunlar. Bence okumayın. Daha güzel kitaplar da var etrafta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder