26 Temmuz 2017 Çarşamba

Okudum: Piri Reis'in Sırrı (Cenk Kayakuş)



Adı: Piri Reis'in Sırrı
Yazar: Cenk Kayakuş
Sayfa: 395
Fiyat: 13 tl

Yazarın Av isimli kitabını okuyup çok beğenmiştim. Bunu da beğeneceğimi umarak aldım, iyi ki de almışım. Kitap çok hızlı akıyor, anlatım, karakterler, mekan, olay.. Hemen sarıyor konusu. Kendimizi hızla akan bir maceranın, koşuşturmacanın içinde buluyoruz. Bu yönden sevdim.
Yine Hakan Geda var başrolde. Bu adamın başına gelenler hiç bitmeyecek. :)

Piri Reis, zamanında bir kuşatma sırasında bir hazine haritası bulur. Ama hazineyi göremeden idam edilir ve manevi oğluna devreder bu işi. Oğlu da Kilitbahir'de bir duvara gizler haritayı ve Piri Reis'in notlarını. Bir restorasyon sırasında bunlar ortaya çıkarılır. Tam araştırmacılar bununla ilgilenirken işin içine kötü kimseler de karışır.
Konuyu bilen tarihçiyi kaçırırlar. Malum ada Singapur açıklarında bir yerdedir. Tarihçi kaçırılınca Hakan da bir şekilde olayın içinde bulur kendini. Birkaç yakın arkadaşıyla bir ekip kurup, tarihçinin peşine düşer. Deniz yolculuğunda işler ters gider. Büyük bir fırtına da tekneleri bozulur ve tarihçiyi kaçıran adamla karşılaşırlar. Aynı zamanda korsanlarla..
Somalili korsanlar da tüm bunlardan ayrı bir şekilde bir transatlantiği kaçırıp, malum adaya getirirler. Gemideki bin kişiyi mağarada çalıştırırlar. Hakan'ın yolu, denizde kaybolduklarında tesadüfen bu adaya düşer ve olaylar gelişir :)
Çoğunu anlattım, gerisini de merak eden okusun artık :)

2 yorum:

  1. Merhaba kitabinizi almak istesem hic bi yerde bulamadim okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, maalesef kitabı geçen yıl sattım, yazarın diğer kitaplarıyla birlikte. Letgo'ya da bakın, belki orada vardır..

      Sil