20 Temmuz 2017 Perşembe

Okudum: Shantaram (Gregory David Roberts)



Adı: Shantaram
Yazar: Gregory David Roberts
Sayfa: 842

Aşırı uzun bir kitap. Çok bol vaktiniz yoksa hiç başlamayın.

Avustralya'da hapisten kaçan bir adamın yolu Hindistan'a düşer. Orada daha otobüsten indiği anda bir tur rehberiyle arkadaş olur. Adamın adı Prabaker. Çok iyi biridir ve bizim kaçağa baya yardım eder. İlk bir ay Bombay şehrini tanırlar. Gezilecek görülecek ne varsa. Gezerken Karla'ya denk gelir ve kaçağımız aşık olur. Karla ve arkadaşlarıyla takılmaya başlar. Ama Karla gizemli bir kadındır ve kitabın sonuna kadar onunla, kedinin fareyle oynadığı gibi oynar. (Karla'yı bu açıdan sevemedim)
Kaçağımızın bir sürü takma adı var ama Bombay sokaklarında ona Lin deniyor. Bir aylık süre dolunca Prabaker onu şehrin karanlık yerlerine de götürüyor. Sonra da kendi köyüne götürüyor. Orada birkaç ay kalıp dönüyorlar. Oranın dillerini öğreniyor Lin. (köyde ona Shantaram adını veriyorlar. Sakin adam demekmiş) Ama dönüş yolunda soyuluyor ve parasız kalıyor.
Gecekonduya taşınıyor, orada ilk yardım bilgisiyle fakirlere doktorluk yapıyor. Bu aralarda şehrin önemli bir mafya babasıyla tanışıyor ve onunla çalışmaya başlıyor. Gittikçe bağlanıyor adama. Sonra onu Afganistan'daki savaşa götürüyorlar. Mafya babası orada ölüyor ve Bombay'a dönüp onun işlerini yapmaya devam ediyor.
Savaşa kadar kitap çok eğlenceli ve sürükleyici. Sonrası sıkıcı. Atlaya atlaya okudum. sonu da iç açıcı değil. Öylece bitiyor kitap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder