19 Ağustos 2017 Cumartesi

Okudum: Baharat Tüccarının Karısı (Charlotte Betts)



Adı: Baharat Tüccarının Karısı
Yazar: Charlotte Betts
Orj. Adı: The Spice Merchant's Wife
Sayfa: 495
Fiyat: 11 tl

Kitabın dili çok akıcı. Hikaye ne kadar acıklı olsa da çok sürükleyici ve de etkileyici. 2 günde bitirdim. Yer yer ağlamaklı oldum, kadının başına gelenlere fazlasıyla üzüldüm. Ama hayat bir yolunu hep buldu. Buruk da olsa sonunda mutlu olabildi Kate..

Kate teyzesinin evinde zulüm içinde yaşarken bir baharat tüccarının oğluyla evlendirilir. Aşk evliliği değildir ama teyzesinin zulmünden kaçtığı için mutludur. Sadece ayrı eve çıkamadıkları için dertlidir. Kocası deniz yolculuğuna çıkmış ve aylar geçtikten sonra bir sürü mal alarak dönmüştür. Kate'in tüm çeyizini ve parasını bu mallara harcamıştır babasıyla. Neyse ambarı doldururlar. Ama satamadan büyük Londra yangını çıkar. Sene 1660 lar.Y angında evleri, malları her şeyleri yanar. Sefalet ve borç içinde kalırlar. Kayınpeder borçlular hapishanesine düşer karısıyla. Gelin ve kocası da bir göz odada çırpınmaya başlar. Sefiller kitabını okuyan her vicdan nasıl sızladıysa, bu insanlara da aynı yerde sızlar. İşler bir şekilde yürürken Kate'in kocası uyanık bir girişimciyle anlaşma yapar. Yanan evin arsasını yok pahasına ona satar ve o adamın elemanı olur. Adam üçkağıtçının tekidir ama damat bunu anlamaz.
Patron, kendi yaptırdığı evlerine bizim çifti oturmaları için ikna eder. Ev sağlam değildir ve zamanla sorunlar çıkmaya başlar. Meğerse kalitesiz tuğla kullanıyormuş. Bunu açığa çıkarmaya çalışırken damat bir gün ölü bulunur. Katil bellidir ama kanıt yoktur. Dul kalan Kate'in de başı bu patronla belaya girmek üzereyken Kate de kaybolur.
Kitabın başında Kate, sokakta şık bir adamın at arabasının altında kalmasına son anda engel olup, adamı kurtarır. Adam meğerse kördür ve ünlü Parfüm Evinin sahibidir. Kate bu adamdan çok yardım görecek.
Biraz gizemli anlattım çünkü kitap okunmayı hak ediyor ve asıl macera benim bıraktığım yerlerde başlıyor :)

*Kesinlikle cinayet romanı değildir. Tarih romanı da değil. Romantik ve dramatik bir dönem romanıdır. Yazarın diğer kitapları gibi, başarılı bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder