24 Ağustos 2017 Perşembe

Okudum: Cennette Bir Yılan (Louise Penny)



Adı: Cennette Bir Yılan
Yazar: Louise Penny
Orj. Adı: Still Life
Sayfa: 448

Yazarın ilk kitabıymış. Çok başarılı bulmadım. Dili fena değil, sıkmıyor ama olayın kurgulanışı biraz yavan. Hadi artık dedirtti bana, çözemediler bi. Ayrıca karakterler de çok tutarlı değil. Bir öyle bir böyle davranıyorlar.
Olay sakin bir köyde, yaşlı bir kadının ölmesiyle başlıyor. Cinayet mi yoksa kaza mı olduğu belli değil. Zaten kitabın sonuna kadar da belli olmuyor. Gariptir ki köydeki herkes entel ve herkes ressam. Sürekli bir yeme içme var ve sürekli felsefik konulara dalıp konuşuyorlar. E cinayet?
Dedektif deneyimli ve güvenilir biri gibi ama beceriksiz elemanlarına bir ayar veremiyor. Verilen emirler göz göre göre yerine getirilmiyor ama hala ekipten de atmıyor. Bir şey olduğu yok ama ara sıra toplantı yapıp görev dağıtıyorlar, sonra gidip tıkınıyorlar..
Olay çok basit gibi ama öyle karıştırıyorlar ki, olmadık insanları tutukluyorlar. O insanlar da cinayeti üstleniveriyor hemen. Tuhaf. Olayı da köydeki ressamlardan biri çözüyor. Katili buluyor.

Daha başarılı yazarlar var, ben bu polisiyeden zevk almadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder