11 Ağustos 2017 Cuma

Okudum: Barnum Müzesi (Steven Millhauser)



Adı: Barnum Müzesi
Yazar: Steven Millhauser
Orj. Adı: The Barnum Museum
Sayfa: 238
Fiyat: 13 tl

Kapağına ve Sihirbaz filmine konu olmasına kapılarak aldım bu kitabı. Büyük pişmanlık. Sihirbaz Eisenheim hikayesi en sonda ve en güzel hikaye de o. Filmden dolayı konuyu bildiğim için sevdim belki de hikayesini. Diğer 9 hikaye benim için tam anlamıyla zaman kaybıydı.

Her hikayenin konusu başka. Ama anlatım aynı. Aşırı yoğunlukta betimlemeler var ve olayı kaçırdım hep okurken. Gerçi tam anlamıyla bir olay da yok hikayelerde.
Örneğin Alice'in Harikalar Diyarına düşüşünü anlattığı hikayede sonsuz bir düşüş var. Düşerken gördüğü dolap raflarındaki reçel kavanozunun kapağındaki kadının saçına başına kadar ayrıntılı bir anlatım var. Gerisini siz düşünün. (Alice'e olan sevgimden dolayı hikayenin her kelimesini okudum tabii)
Kitaba adını veren Barnum Müzesi başlıklı hikayede de müzenin içini anlatıyor. Müze, müze değil lunapark sanki. İçinde herşey var. Sonu gelmeyen odalar, gez gez bitmeyen salonlar, müze çalışanları, daimi ziyaretçiler vs..

Kısacası, okunacak daha güzel kitaplar hep var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder