10 Ekim 2017 Salı

Okudum: Hades Sırrı (Gregg Loomis)



Adı: Hades Sırrı
Yazar: Gregg Loomis
Orj. Adı: Gates of Hades
Sayfa: 439

Kitap elimde 1 ay süründü. Sıkıcı olduğundan değil, vakit bulup okuyamadım. Süre uzayınca konudan da koptum haliyle. Ama okurken sıkılmadım, orta halli bir polisiye diyebilirim. Her şeyden anlayan süpersonik bir başkahraman, onun büyük acısı (eşinin kaybı), yeni mükemmel bir kadın ve bolca saçma olay :D
Jason bir limanda zengin bir adamı teknesinde öldürmekle görevlidir. Bu görev sırasında iş arkadaşını kötü bir şekilde kaybeder (ölür) Sonra oralardan kaçar ama öldürdüğü adamın arkası sağlamdır ve Jason'ın peşini bırakmazlar. İşin içinde Ruslar var ve bir çeşit etilen gazı yayan tuhaf bir oluşum var. Bunu uzun süre Jason da çözemiyor. Zaten bu yüzden volkan bilimci kadınla Maria'yla tanışıyor, sonra da kopamıyorlar.
Kitabın başındaki olayda iş arkadaşını beceriksizce kaybedişi Jason'ı gözümden düşürdü. Sonrasında baya iyi bir katil profili oluşturuyor yazar ama ilk intiba yerlerde. O yüzden orta halli bu kitap. Sıkmıyor tamam ama işlenen olayda bile bir gariplik var. Gazı verip insanları bayıltıp öldürüyorlar, tamam ama sebep ne? Kötü adamların neden bu kötülüğü yaptığını, kitap bitti hala anlayamadım. Bir de bu kötüler ABD başkanını öldürmeye kalkıyorlar..
Sonunda kötüler öldü, Jason ve Maria da kavuştu evet.

*Kitabın adında Hades geçiyor, ona hiç değinmedik. Kitapta eski bir günlükten alıntı var. Severenus Tanctus. Bu kişi ölen babasına bir soru sormak için yeraltına iniyor. Hades'le karşılaşmasa da orada Yunan mitini çağrıştıran şeyler oluyor. Nehirden karşıya geçme, kayıkçı, Charon fln.. Günümüzde de Jason ve ekibi o tuhaf gazları bulmak için volkanik yapıları ararken bazı mağaraları araştırmaya gidiyorlar. Oralardan biri eski Yunan kalıntılarının olduğu yermiş. Yani Severenus'un geçtiği yerden onlarda geçiyor. Tabi farklı bir amaçla.. Buradan yordamla kitap Hades Sırrı oluyor. Ben olsam öyle bir ad koymazdım, neyse..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder