18 Şubat 2018 Pazar

Okudum: Abum Rabum (İskender Pala)




Adı: Abum Rabum
Yazar: İskender Pala
Sayfa: 524

Kapakta da yazdığı gibi bu bir "Hz. İbrahim Romanı". Abum Rabum'un anlamı da Yüce Baba demekmiş, Sümer veya Akat dilinde. 

Kitap sadece Hz. İbrahim'den bahsetmiyor. Günümüzde geçen bölümleri de var. Zaten asıl kovalamaca da orada. Ben kitabın daha çok sürükleyici tarafına odaklandım. Okurken kimi yerleri atladığım oldu, kişilerin içsel konuşmaları yer yer uzadığında mesela..

Konuyu nasıl özetlerim diye düşünüyorum ama özetleyemiyorum, anlamak için okumak gerek. Bir yeri anlatsam, öbürünü de anlatmalıyım çünkü hepsi birbirine bağlı. Okurken başlarda özellikle zorlandım. Kişi sayısı fazla, hepsinin amacı başkaymış gibi görünüyor ama değil aslında, hepsi birbirine bağlanıyor. Uzun aralar vermeden ve yavaş yavaş okunmalı, yoksa aralardaki bağlantıyı kurmak daha da zorlaşabilir.

*İçinde geçen cinayet ve çözümleme süreciyle biraz polisiye yanı da var, sadece tarihi değil..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder