8 Şubat 2018 Perşembe

Okudum: Osiris Labirenti (Paul Sussman)


Adı: Osiris Labirenti
Yazar: Paul Sussman
Orj. Adı: The Labyrinth of Osiris
Sayfa: 640
Fiyat: 12 tl

Paul Sussman'ın daha önce 2 kitabını okuyup beğenmiştim. Mısır ve çöl sevdam yüzünden bunu da aldım ama pişmanım. Diğer kitaplara göre oldukça karışık, karmaşık, hem karakter çok hem de olay çok. Kitapta belki on bin kez söylenen cümleyi bir de ben söyleyeyim: 'Bu kadar olay nasıl birleşip de çözecek herşeyi'. Çözdüler mi? Eh.

Kitapta tanıdığımız bir karakter var: Mısırlı dedektif Khalifa. Böyle eski bir komşu gibi. Sevdirdi bu karakteri :) Ama Khalifa hüzünlü, oğlu nehir kazasında öldüğü için buruk biraz. Konuyu kaçırdığımı zannettim okurken ama kaçırmamışız, ilerleyen sayfalarda her türlü ayrıntıya girip anlatıyor sağolsun. 640 sayfayı doldurmak kolay değil.

İşin İsrail kısmı var. Oradaki dedektif Ben-Roi bir cinayeti çözmeye çalışır. Kadın bir gazeteci öldürülmüştür, kilisede. Kadının son yazısı üzerine araştırma yaparlar, evinde bir sürü konu hakkında gazete kupürleri bulurlar. Her olay birbirinden oldukça bağımsız görünür ama gazetecinin bunları birleştirip bir haber yapma peşinde olduğunu düşünürler. Zaten bizim kafalar da buralarda karışıyor.

Pek çok kere kitabı yarım bırakmayı düşündüm. Okurken sıkıldım, yoruldum. Bir milyon ipucu benim bile başımı ağrıttı. Bir de kitaptaki taciz olayları çok ayrıntıya girmese bile rahatsız ediciydi..

*Labirent kelimesi ilk olarak kitabın tam ortasında geçiyor. Osiris ise çok daha sonra anılıyor. Olayların oraya bağlanması da epey yorucu tabi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder