22 Şubat 2018 Perşembe

Okudum: Kutup Kayması (Clive Cussler ve Paul Kemprecos)



Adı: Kutup Kayması
Orj. Adı: Polar Shift
Yazarları: Clive Cussler ve Paul Kemprecos
Sayfa: 414
Fiyat: 5 tl

Okuoku.com alışverişinde çok ucuza gelmişti kendisi. İlk defa bu yazarlardan bir kitap okudum ve beğendim diyebilirim. Kitaptaki kurgunun yanında bilimsel açıklamalar bazen beni yorsa da çok sıkılmadan okudum. Bunun dışında karakterlerin hafif esprili konuşmaları da ayrıca hoştu.
Diğer kitaplarına da bakacağım, konusu ilgimi çekenleri okumayı düşünüyorum.

İkinci Dünya Savaşı sırasında dahi bir bilim adamı olan Kovacs, dünyanın elektromanyetik alanının yani kutupların değiştirilebileceğini keşfetmiştir. Hatta bu değişimin tersine çevrilebileceğini de bulmuştur ama bu bilgiyi herkesle paylaşmamıştır. Savaş ortamının kargaşasında ülkesini terk etmek zorunda kalır. Ona bir asker yardım eder. Adı Karl. Bilim adamımız ülkesinde öldü olarak bilinir ama kaçtığı yerde isim değiştirerek çalışmalarını devam ettirir. Zamanla bir ailesi olur ama çocukları genç yaşta ölürler ve arkada sadece torunu Karla hayatta kalır. Kovacs torununu uyutmak için geceleri şiir okur ve kız bunun önemli bir şey olmadığını bilerek büyür.
Bir gün dünyanın kutuplarını değiştirerek ekonomiyi çökertmek isteyen bir grup çete, Kovacs'ın bıraktığı gizli bilginin peşine düşer. Yani torunu Karla'nın peşine.. Karla ne bildiğini de bilmediği sıralarda Sibirya'nın ıssız bir adasında kıllı mamut fosili peşindedir. Onu adadan kurtarmak biraz zor olsa da yaşamayı başarmış cüce mamutların anlatıldığı yerlerde epey eğlendim :) Göremesem de çok sevimli geldiler..
Kitabın ana karakteri Kurt Austin, her şeyden anlayan süper adam bence kendisi, Karl'ı kurtardığı gibi dünyayı da kötü adamların elinden kurtaracaktır. Böyle anlatınca roman çok vasat görünüyor ama değil, okunur yani.. İçine biraz bilim katılmış macera romanı olarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder