27 Haziran 2018 Çarşamba

Okudum: Zaman Yolcusunun El Kitabı (James Wyllie, Johnny Acton, David Goldblat)



Adı: Zaman Yolcusunun El Kitabı
Yazarlar: James Wyllie, Johnny Acton, David Goldblat
Orj. Adı: Time Traveler's Handbook: 18 Experiences from the Eruption of Vesuvius to Woodstok
Sayfa: 339
Fiyat: 9 tl

Kitabı pek çok yerde görüp, bilimsel içerikli zannederek almamıştım. Meğerse değilmiş. Gayet de eğlenceli bir anlatımı olan tarihsel bir kitapmış. Direkt tarihi bilgi vermeyip, olayların geçtiği yerlere zaman yolculuğu yapar gibi bir anlatımı var. Bana çok eğlenceli geldi. Son iki olay dışında hepsini sıkılmadan okudum. Son iki olay da aslında sıkıcı değil ama ben daha çok festival, dünya turu gibi olayları sevdiğim için sıkıldım. Yoksa kitap genel olarak çok hoşuma gitti.

Ayrı ayrı 18 geziden oluşuyor. Dolayısıyla 18 farklı olaya götürüyor zaman olarak. Kimisi yakın geçmişte, kimisi ise çok uzak geçmişte yaşanmış olaylar. Klasik tur gezileri gibi önce bir tanıtım, sonra kalacak yer, ne yenir, nereler gezilir gibi hoş başlıklar da olayların içinde. Anlatım çok akıcı ve eğlenceli. Özellikle çevirmenin 'dolayı' yerine 'ötürü' yazmasına çok güldüm :) Sayfalarda olaylara dair görseller de kullanılmış. Ara ara gazete yazısı gibi sütunlara da bölmüşler, okurken göz yormuyor.

Kafayı çok yormadan okunacak bir kitap, evde, sahilde, otobüste, her yerde okunur diyebilirim. Sevdim ben, kapağını bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder