12 Haziran 2018 Salı

Okudum: Kralın Elçisi (İsmet Bertan)



Adı: Kralın Elçisi
Yazar: İsmet Bertan
Sayfa: 262

Kütüphanede denk geldim bu kitaba. Konusu ilgimi çekmişti. Ama okurken sıkıldım çünkü Hitit diyarından isimler beynimi çok yordu. Onun dışında aslında pek sıkıcı değil. Kendi içinde maceralı, akıcı bir anlatımı var. Ama bir çocuk kitabı olarak yazılmış, bu kadar karmaşık isimler çocukların kafasını karıştırmaz mı, bilemedim.
Konu olarak aslında içinde güzel şeyler taşıyor ama genel olarak dram diyebilirim. Sonu çok parlak bitmiyor. Hoş, klasikler de yeterince acıklı oluyordu, bu kitabın içerdiği trajedi onların yanında hafif bile kalır.

Mana-putu, afacan bir çocukken hayali kralın elçisi olmaktı. Babasıyla çıktığı bir yolculukta, başlarına kötü şeyler geliyor ve çocuk daha da hırslanıyor. Sonra kaderin bir cilvesiyle saraya giriyor ve istediği göreve de geliyor. Ama o zamana kadar pek çok acıyla da yüzleşiyor. Çocuğun kayıpları ruhunda ağır bir yara bırakırken, gittiği her şehirde bir aşk kırıntısı bırakması da hoş bir ayrıntı :)
Bir yerden yüzü gülsün diyeceğim ama güldürmüyor işte.

Ben olsam kitaba bir sayfa daha eklerdim. Çok içimde kaldı. Mutlu olmalıydı Mana-putu..

2 yorum:

  1. Benim de favorim zero :) Mint'e geçtim bir ara ama ağzımı dilimi yakmasına alışamadım tekrar zero alacağım.

    YanıtlaSil